Pagina 1 van 1

interlink afschermen?

Geplaatst: za 03 mar 2007, 7:44
door Paul
Ik wil eens proberen om met wat draad van een 1mm^2 luchtspoel een interlink te maken, hoe zou ik de afscherming kunnen / moeten aanpakken?

Geplaatst: za 03 mar 2007, 8:09
door jeroen_d
Je zou iets kunnen proberen a la anticable. Dan moet je een tweede stuk om een potlood of zoiets winden en daarna uitrekken.

Afbeelding

Geplaatst: za 03 mar 2007, 8:50
door Paul
Ga ik eens proberen! Ben benieuwd naar 't resultaat

Geplaatst: za 03 mar 2007, 16:21
door Miniwatt
Ik zag dit en dacht "Leuk! Ga ik ook proberen!"

Vervolgens bedacht ik me dat de lengte van de massakabel véél groter is dan van de signaal.

:?

-Ben benieuwd naar je bevindingen!

Geplaatst: za 03 mar 2007, 20:52
door Paul
Zou 'ie daarom dikker zijn?

Geplaatst: ma 05 mar 2007, 17:37
door Hans Nootdorp
Miniwatt schreef:
Vervolgens bedacht ik me dat de lengte van de massakabel véél groter is dan van de signaal.

:?
Wat is het probleem? Ja, fractie meer weerstand. Maar dat is geen punt. Is bij vrijwel alle interlinks toch ook zo: afscherming heeft vaak meer effectieve "draaddiameter" dan de binnenader. Geen punt! En overlooptijdverschillen hoeven we het al helemaal niet te hebben.

Geplaatst: ma 05 mar 2007, 17:51
door dekkersj
Waarom zou je het uberhaupt willen proberen? Misschien leuk, maar verschil valt er niet te verwachten.

Groet,
Jacco

Geplaatst: ma 05 mar 2007, 21:42
door richard
Interessante spoel zo.

Geplaatst: ma 05 mar 2007, 22:16
door audiomanics
dekkersj schreef:
Waarom zou je het uberhaupt willen proberen? Misschien leuk, maar verschil valt er niet te verwachten.

Groet,
Jacco
Als je het niet probeert weet je het niet.. (ook in ander topic)

En misschien is het wel een wereld kabel!

Kees

Geplaatst: ma 05 mar 2007, 22:29
door dekkersj
audiomanics schreef:
dekkersj schreef:
Waarom zou je het uberhaupt willen proberen? Misschien leuk, maar verschil valt er niet te verwachten.

Groet,
Jacco
Als je het niet probeert weet je het niet.. (ook in ander topic)

En misschien is het wel een wereld kabel!

Kees
Als de bronimpedantie goed is en de lengte niet te lang, weet ik zeker dat het een wereldkabel is. Dat zijn ze eigenlijk allemaal wel. Daarom vraag ik me af waarom het een probeer-casus is.

Groet,
Jacco

Geplaatst: ma 05 mar 2007, 22:57
door audiomanics
Tja, 't kost niets (draad heeft hij al) ... het houd je weer even van de straat (daar zijn we ook zelfbouwers voor) ... en je bent weer een ervaring of twee rijker (leuk gefrobelt met koperdraad en je weet meteen dat het niets doet of juist wel) ... Bovendien zijn er bijna 1000 leden die al die verrichtingen volgen en het naadje van de kous willen weten.( die wil je ook niet teleur stellen natuurlijk).. Al met al genoeg redenen om ze te maken. Ik zou ze allang gemaakt hebben als ik niet alles al aan het inpakken was..

Kees

Geplaatst: ma 05 mar 2007, 23:25
door dekkersj
Waar ga je naar toe? (slow-chat)

Groet,
Jacco

Geplaatst: di 06 mar 2007, 7:26
door audiomanics
Je bent bijna de laatste die dat weet... Mambo beach op Curacao

Kees

Geplaatst: di 06 mar 2007, 22:10
door Paul
Van de week ff pluggen kopen, en volgend weekend in elkaar solderen :D