Pagina 1 van 1
TV probleem
Geplaatst: do 01 mar 2007, 13:32
door bartsegers
Beste luitjes.
Ik heb een probleem.
Ik denk dat meerderen dit hebben ?
Ik stoor mijzelf mateloos aan het volume verschil op de nederlandse tv.
Elke keer als er een reclame blok komt, knalt dit de huiskamer in.
Is hier iets aan te doen ?
Re: TV probleem
Geplaatst: do 01 mar 2007, 13:43
door Geenius
bartsegers schreef:Beste luitjes.
Ik heb een probleem.
Ik denk dat meerderen dit hebben ?
Ik stoor mijzelf mateloos aan het volume verschil op de nederlandse tv.
Elke keer als er een reclame blok komt, knalt dit de huiskamer in.
Is hier iets aan te doen ?
Geen televisie meer kijken?

Geplaatst: do 01 mar 2007, 13:55
door Bart_M
Reclames van UPC?
Geplaatst: do 01 mar 2007, 18:42
door pompebled
Dit euvel is al eens vaker aan de orde geweest, met name de commerciële zenders hebben hier een handje van.
Het geluid van de reclame is compleet plat gecomprimeerd d.w.z. alle frequenties worden even hard weergegeven, van dynamiek is geen sprake meer, daarom 'knalt' het ook zo je kamer in; je versterker/luidsprekers weten er wel raad mee...
Bij veel zenders is het zo, dat vlak vóór de acht(!) minuten takkeherrie begint, het logo uit beeld verdwijnt, ik zit hier altijd met een half oog naar te kijken, meestal heb ik de 'mute' knop tijdig te pakken, meestal...
Na verloop van tijd wordt je wel ontzettend handig in het doen van klussen, die nét geen acht minuten in beslag nemen.
Jaren geleden heeft er in het duitse een eigenaresse van een electronicafirma (oid), die een bloedhekel aan reklame had, in eigen beheer een apparaatje laten ontwikkelen, dat wegzapte zodra een reklameblok begon en na afloop het kanaal weer opzocht.
De stampij die dat veroorzaakte was enorm. Het regende aanvragen bij die firma.
Nodeloos te zeggen, dat onder druk van bovenaf, het apparaat nooit op de markt is gekomen...
Groeten, Jan.
Geplaatst: vr 02 mar 2007, 11:29
door bartsegers
Dat is inderdaad wel een heel rigoreuze aanpak.
De reclame, daar is mee te leven. Het is inderdaad die volume sprong die irritant is.
Ik dacht dat er misschien iets was waarmee het ingaande audiosignaal werd plat gestreken ofzo?
Vooralsnog blijft het opletten inderdaad. Bedankt voor dat LOGO tipje.
Nooit opgevallen bij mij.
Geplaatst: vr 02 mar 2007, 11:35
door Laurens
misschien kan je een apparaatje bouwen dat de gemiddelde signaalspanning meet. boven een bepaalde drempel schakel je dan het geluid uit, of verzwak je het.
het gemiddelde signaal van de film zal vast wel wat lager liggen dan dat van de reclames.
Geplaatst: vr 02 mar 2007, 11:36
door pompebled
bartsegers schreef:
Ik dacht dat er misschien iets was waarmee het ingaande audiosignaal werd plat gestreken ofzo?
Helaas is het het uitgaande audiosignaal, dat door de zender wordt 'platgestreken' (gecomprimeerd).
Het moet volgens mij mogelijk zijn, om bijvoorbeeld, de ondertiteling bij een film te detecteren, zodra die voor langere tijd wegvalt, zit je in de reclame en schakelt het detectiecircuit de mute functie in.
Daarmee heb je inderdaad nog niet de hartverzakking van de geluidsexplosie aan het begin van het reclameblok voorkomen, maar het is ook maar een idee...
Groeten, Jan.