Pagina 1 van 1
Filter optekenen
Geplaatst: vr 23 feb 2007, 22:01
door asterduc
Regelmatig kom ik op dit forum de meest mooie filtertekeningen tegen.
Hoe doen jullie dat eigenlijk. Zulk een mooi layout creëren.
In de 'early days' toen computer beeldschermen nog ambergroen waren deed ik dat met een ladder diagram in een pakketje dat noemde volgens mij 'freelance' of zoiets. Ging reuzesnel en goed.
Daarna had ik een Appeltje Classis waar Claris Cad op draaide. Daar was een handige database bij waarmee elke leek een mooi filter kon optekenen.
Sinds die Classic er niet meer is zit ik dus met een probleem om snel en mooi een filter netwerkje op te tekenen.
Alles wat ik tegenkom zijn ingewikkelde tekenprogramma's met aangekoppelde databases.
Is er nu niets simpelers te vinden.
Een Excell spreadsheet bvb of een venster met keuzevelden.
Ik kan mij niet voorstellen dat er niet ergens zo een eenvoudig programmatje bestaat
Iemand?
Geplaatst: vr 23 feb 2007, 22:12
door audiomanics
Ik ben helemaal weg van CAD6 van Malz & Kassner.. een opvolger van het shareware programma TommyCad destijds..
Kan een hoop dingen niet, zoals renderen en berekenen maar voor de rest kan ik het niet bedenken of het kan er mee getekend worden met een hele snelle duidelijke user interface.. Exporteerd ook files die je zo in ArCam kan importeren... Dus als je moeilijke lijnen wil tekenen...
Ik teken er ook mijn printjes mee omdat ik nog steeds geen programma gevonden heb dat printen tekent zoals ik dat wil (bestond wel, op de Commodore Amiga..)
Kees
Re: Filter optekenen
Geplaatst: vr 23 feb 2007, 22:21
door asterduc
asterduc schreef:
Alles wat ik tegenkom zijn ingewikkelde tekenprogramma's met aangekoppelde databases.
CAD6 van Malz & Kassner valt voor mij onder de categorie "ingewikkelde programma's".
Ik zoek iets poepsimpel, liefst voorgedefinieerd met invulvelden!!!

Re: Filter optekenen
Geplaatst: vr 23 feb 2007, 22:31
door audiomanics
asterduc schreef:Ik zoek iets poepsimpel, liefst voorgedefinieerd met invulvelden!!!

Windows Paint dan?
Kees
Re: Filter optekenen
Geplaatst: vr 23 feb 2007, 22:39
door asterduc
audiomanics schreef:asterduc schreef:Ik zoek iets poepsimpel, liefst
voorgedefinieerd met invulvelden!!!

Windows Paint dan?
Kees
Re: Filter optekenen
Geplaatst: za 24 feb 2007, 13:10
door JeroenKV
asterduc schreef:audiomanics schreef:asterduc schreef:Ik zoek iets poepsimpel, liefst
voorgedefinieerd met invulvelden!!!

Windows Paint dan?
Kees
Boxsim van Visaton. Gratis te downloaden van hun site!
Re: Filter optekenen
Geplaatst: za 24 feb 2007, 14:04
door weidok
JeroenKV schreef:asterduc schreef:audiomanics schreef:
Windows Paint dan?
Kees
Boxsim van Visaton. Gratis te downloaden van hun site!
Boxsim is een leuk programma
Schema tekenen van een filter is lekker eenvoudig
Kijk hier maar eens
http://www.boxsim.de/index.html
Geplaatst: za 24 feb 2007, 16:14
door Wowly
Lijkt me een goede om bij de links op de frontpage te zetten!!
Wowly
Geplaatst: za 24 feb 2007, 16:31
door Soundexcel
Inderdaad heel simpel programma boxsim.
Echter duits en dat is absoluut niet mijn sterkste kant. Dus helaas kansloos voor mij.
Anders is speakerworkshop ook wel handig om filters mee te tekenen.
Voor printplaten gebruik ik momenteel zelf P-cad. Dit is een simpel maar zeer uitgebreid software programma voor printplaten.
Een ander simpel programma is expressPCB. Dit is een gratis programma speciaal van deze fabriekant. Nadeel is dat het puur voor hun werkt en dat je dus ook geen bestanden kunt exporteren voor andere printplaat fabriekanten.
Geplaatst: zo 25 feb 2007, 1:38
door asterduc
Bedankt jongens,
Heb net Boxsim gedownload en dat blijkt inderdaad wel een heel eenvoudig en handig programma te zijn voor mijn toepassing.
Voldoet ruimschoots.
Groeten,
Ed.
Geplaatst: di 06 mar 2007, 16:29
door Henkjan
Visio 2003 is ook wel geschikt
Geplaatst: di 06 mar 2007, 18:36
door asterduc
Henkjan schreef:Visio 2003 is ook wel geschikt
Bedankt HenkJan,
Microsoft Visio 2003 kende ik nog niet. Die hebben ook alles bij MS.
Zit jammer genoeg niet bij mijn MS Office 2003 pakket.
Ed.