Pagina 1 van 1

wat is nou precies...

Geplaatst: wo 21 feb 2007, 22:43
door anonamemouse
wat wordt er bedoeld met de verschillende "ordes" in filters? ik dacht eerst dat het te maken had met 2 weg, 3 weg etc, maar dat is het dus blijkbaar niet...

ik heb al een keertje door het forum geploegd, maar ben het niet tegengekomen. wellicht dat ik het gewoon gemist heb, mocht dat zo zijn zou iemand een linkje kunnen posten?

Geplaatst: wo 21 feb 2007, 22:52
door audiomanics
eerste orde is 6dB/octaaf (meestal maar een spoel of een condensator .
tweede orde is 12dB/octaaf (meestal een combinatie van een spoel en een condensator)
derde orde is 18dB/octaaf.. Enz enz..

Kees

Geplaatst: wo 21 feb 2007, 22:58
door anonamemouse
audiomanics schreef:
eerste orde is 6dB/octaaf (meestal maar een spoel of een condensator .
tweede orde is 12dB/octaaf (meestal een combinatie van een spoel en een condensator)
derde orde is 18dB/octaaf.. Enz enz..

Kees
ah... dus per stap van 6db/octaaf gaat de orde met een stap omhoog. ik neem aan dat die 6 db een verzwakking is? dus eigenlijk -6db?

Geplaatst: wo 21 feb 2007, 23:06
door jeroen_d
Ja.

Geplaatst: do 22 feb 2007, 11:38
door sietse
Dit staat er over op onze homepage.
http://www.zelfbouwaudio.nl/index.php?o ... 2&Itemid=2

Geplaatst: do 22 feb 2007, 16:57
door anonamemouse
sietse schreef:
Dit staat er over op onze homepage.
nice! dank je wel!
deze pagina had ik dus inderdaad nog niet gezien...