Pagina 1 van 2
CC46 Lancetta
Geplaatst: zo 12 dec 2004, 15:57
door TL
http://lautsprechershop.de/hifi/index.h ... /ct209.htm
Heeft iemand deze al gebouwd?,
vindt m persoonlijk nogal hoog...
groet Gerben E.

Geplaatst: zo 12 dec 2004, 16:05
door michiel
http://lautsprechershop.de/hifi/index.h ... ncetta.htm
Die bedoel je neem ik aan?! (als ik zo naar de titel kijk

)
Geplaatst: zo 12 dec 2004, 16:13
door TL
inderdaad, die bedoel ik

Geplaatst: zo 12 dec 2004, 16:48
door sietse
Volgens mij zijn die speakertjes moeilijk leverbaar, omdat ze niet aan te slepen zouden zijn. Intrigerend ontwerpje. Zou ik denk ik wel aan durven beginnen maar zou rekening houden met het alsnog plaatsen van een tweeter.
De hoogte is goed voor je luisterplek. Neemt dus niet veel vloeroppervlak in beslag. En dat is ook wel prettig.
Sietse
Geplaatst: ma 13 dec 2004, 10:46
door Roland
Aan de hoogte valt helaas niet veel te veranderen, dat is onderdeel van de tml.
Erg mooi ontwerp!
Geplaatst: ma 13 dec 2004, 18:48
door TL
Je zou de tl toch nog een keer kunnen vouwen, dan wordt de kast lager?
Geplaatst: ma 13 dec 2004, 21:15
door richard
TL schreef:Je zou de tl toch nog een keer kunnen vouwen, dan wordt de kast lager?
En je hebt weer een extra bocht met bijbehorende verliezen. Het is toch al geen rendementswonder.
Geplaatst: di 14 dec 2004, 11:20
door Roland
Voor dat je bezig gaat weet je wel zeker dat je aan die 80 db de meter genoeg hebt? Het rendement is inderdaad wel heel laag en de xmax van die breedbander is een halve mm.
Geplaatst: wo 15 dec 2004, 21:24
door jeewee
Allen,
Ik heb de Lancetta's du gebouwd en ze spelen naar volle tevredenheid nu al weer een week of twee. Veel luisterplezier voor weinig geld. Voor mij was het een gokje(had het idee dat het niet veel kon zijn) maar ben nu helemaal "breedbanderminded". Je blaast met de Tangbandjes niet je toehoorders uit de schoenen maar de Lancetta's zetten een mooi, ruimtelijk mid en hoog neer(m.i. geen tweeter nodig, ik mis iig niks) en een zeer verrassend laag(en dan heb ik echt geen sub in de kamer verstopt). Echt een aanrader als je voor weinig geld een leuk projekt wil aanpakken. Overigens zijn de Tangbandjes bij onze Oosterburen volop te bestellen..
Foto's van mijn Lancetta's zie je op
http://home.12move.nl/akkers
Mail me gerust voor verdere vragen..
Geplaatst: wo 15 dec 2004, 23:54
door richard
Leuk project, het ziet er ook aardig design uit.
Geplaatst: do 16 dec 2004, 8:59
door jeewee
richard schreef:Leuk project, het ziet er ook aardig design uit.
Dank, ik wil alleen nog kleine frontjes voor de baspoorten maken, lijkt me wel aardig ogen. Naast de lancetta's staan mijn oude trouwe Pied Pipers...niet aangesloten sinds ik de Lancetta's heb..Wat mij blijft verrassen is het constante laag van deze speaker. Ook bij lage volumes blijft deze overeind. Ik ben om v.w.b. breedband..Een volgend projekt zal weer met een breedbander worden(wellicht ga ik weer voor de vriendelijk geprijsde kwaliteit uit Taiwan...)
Geplaatst: do 16 dec 2004, 22:51
door richard
jeewee schreef:.... Ik ben om v.w.b. breedband..
Dat kan ik me goed voorstellen, als je met de beperkingen van het systeem kan leven, heeft een breedbandluidspreker een aantal voordelen die je maar zelden bij een meerwegluidspreker tegenkomt.
Geplaatst: ma 20 dec 2004, 22:07
door jeewee
Allen,
Een korte review van de Lancetta's staat op:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=389
groet,
Jeewee
Geplaatst: do 23 dec 2004, 19:52
door TL
thanx allen

Geplaatst: do 23 dec 2004, 19:55
door TL
TL schreef:
Je zou de tl toch nog een keer kunnen vouwen, dan wordt de kast lager?
quote
En je hebt weer een extra bocht met bijbehorende verliezen. Het is toch al geen rendementswonder
??? snap ik niet, ik bedoel , wat gebeurt hier onder dan
Allen,
Een korte review van de Lancetta's staat op:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=389
Geplaatst: vr 24 dec 2004, 10:57
door jeewee
En TL,
Ga je de Lancetta's nu zelf bouwen?
groet,
jeewee
Geplaatst: vr 24 dec 2004, 11:39
door SARK
Kort vraagje aan jeewee,
Je hebt de Lancetta's in gebruik en de PP's staan in dezelfde ruimte, fungeren de PP's nu als bass trap

Zeg maar de externe versie van de
IHA, de
EHA 
. M.a.w. merk je verschil in (bas) geluid als je de PP's in een andere ruimte plaatst

Geplaatst: vr 24 dec 2004, 16:49
door jeewee
Sark,
dat de Pp's er nog staan heeft alles te maken met "ILD"........Dit staat dan weer voor Interne Langdurige Discussie en wel tussen mijn vrouw en mij...Ik wil graag van de PP's af en zij heeft daar nog een "EB'tje(emotionele binding)" mee....qua leeftijd van de speakers, qua uiterlijk en qua geluid(zij vindt de Tangbandjes veredelde autospeakers en mist de "foempende" bas. Ach ja, dat houdt het leven leuk..(al geldt dat niet voor het steeds wisselen van de speakerkabels..)
jeewee
Geplaatst: vr 24 dec 2004, 18:00
door SARK
Volgens mij moet je gewoon blij zijn met je vrouw,
Maar als je de PP's
tijdelijk in een andere ruimte zet, hoor je dan verschil

Geplaatst: vr 24 dec 2004, 18:37
door jeewee
Als ik de Pp's op de gang zet hoor ik geen verschil....Ik plaats de lancetta's ook vaa keen stuk naar voren tijdens een luistersessie. En ja ...ik benblij met m'n vrouw(is in ieder geval geen "witte Bose melkpakjes-type"

)
jeewee
Geplaatst: vr 24 dec 2004, 19:30
door TL
JW, zodra ik tyd heb ga ik er mee aan de slag!

Geplaatst: zo 16 jan 2005, 22:08
door weidok
jeewee schreef:Als ik de Pp's op de gang zet hoor ik geen verschil....Ik plaats de lancetta's ook vaa keen stuk naar voren tijdens een luistersessie. En ja ...ik benblij met m'n vrouw(is in ieder geval geen "witte Bose melkpakjes-type"

)
jeewee
Ik heb de Lancetta's van JeeWee mogen beluisteren
Geweldig wat zo'n klein speakertje weet te presteren
met fs 110 hz komt er nog verassend veel laag uit..
Klinkt gewoon erg muzikaal en ruimtelijk..
mmm hoe zou een breedbander van vifa
klinken in zo'n TL
Ik zou de filteronderdelen buiten de kast houden
en 18 mm mdf gebruiken..
De kast kan snel omvallen dus een stabiele voet
er onder bedenken
Geplaatst: za 12 feb 2005, 17:25
door TL
Zijn ze ook ergens in Nederland te verkrijgen?, de Tangbandjes?
Geplaatst: za 12 feb 2005, 20:34
door Henkjan
TL schreef:Zijn ze ook ergens in Nederland te verkrijgen?, de Tangbandjes?
wordt aan gewerkt

Geplaatst: zo 13 feb 2005, 14:57
door jeewee
zijn toch vrij eenvoudig bij onze oosterburen te bestellen... in Nederland ken ik nog geen adres.