Pagina 1 van 1
RCA of XLR, Speakon of draadklemmen ?
Geplaatst: di 06 feb 2007, 23:38
door Nils_vn
Welke methode is (volgens jullie

) de "beste" om verschillende componenten met elkaar te verbinden? De allerbekende RCA (of 'tulp') aansluitingen, of de 'proffesionele XLR ?
Wat voor luidsprekers? XLR, Speakon of toch gewoon blanke luidspreker kabel in schroefklemmen ?
Geplaatst: di 06 feb 2007, 23:40
door voodooless
Ik gebruik XLR en speakon. XLR omdat ik gebalanceerd werk, en speakon vooral omdat het makkelijk werkt

Geplaatst: wo 07 feb 2007, 17:32
door Wowly
Ik gebruik rca voor mijn set, maar om de filters aan te sluiten op mijn luidsprekers (extern filter) heb ik 4 polige speakons gebruikt. In een woord: SUPER. Heel erg stevig, zeer goede overdracht, luchtdicht, snel ontkoppelbaar noem maar op. Helemaal te gek. Jammer dat ze kostbaar zijn. FF winkelen op internet doet wonderen!
Jan
Geplaatst: wo 07 feb 2007, 18:58
door voodooless
Wowly schreef:Jammer dat ze kostbaar zijn.
Ach, eigenlijk helemaal niet. Schijntje t.o.v zo'n WTB binding post van >60 euro/stuk//
Geplaatst: wo 07 feb 2007, 21:51
door Wowly
Da's waar, of zo'n eichmann bullit plug....betaal je je scheel aan het idee/patent...
Jan
Geplaatst: wo 07 feb 2007, 22:44
door Nils_vn
nu heb ik Ixos iscopic 605 naar de luidsprekers liggen, gewoon in de schroefklemmen, en ixos 102 'master controle' interconnects (met WTB 0144 plugs) tussen de VV en eindtrap. Waar ik persoonlijk toch wel tevreden van ben.
Maar laatst kwam ik XLR tegen aan de luidsprekers... dus k begreep de zin er achter niet echt...
Het is dus zinvol om in de toekomst alles te voorzien voor XLR en speakon?
Geplaatst: do 08 feb 2007, 10:04
door Geenius
Geplaatst: do 08 feb 2007, 14:41
door JuuL
Idd, neutrik is heel mooi spul!