Pagina 1 van 1

Hypex DS 2.0

Geplaatst: ma 15 jan 2007, 20:52
door mel
Ik heb net mijn sub versterker in de kast ingebouwd en voor de eerste maal alles getest.
De versterker die ik heb gekocht is de Hypex DS 2.0. Echter al de instelmogelijkheden zijn onbekend voor mij. Kan iemand mij uitleggen op welke waarden ik de volgende regelaars ongeveer moet zetten?
- freq sub ( 30 tot 120 hz )
- Level Bass EQ ( 0dB tot +6dB)
- Freq Bass EQ ( 50 Hz tot 120 Hz )
- Phase sub ( 0°/180° tot 180°/360° )

Hartelijk dank voor de tips en uitleg

mvg

Re: Hypex DS 2.0

Geplaatst: ma 15 jan 2007, 20:58
door Martijn H
mel schreef:
Ik heb net mijn sub versterker in de kast ingebouwd en voor de eerste maal alles getest.
De versterker die ik heb gekocht is de Hypex DS 2.0. Echter al de instelmogelijkheden zijn onbekend voor mij. Kan iemand mij uitleggen op welke waarden ik de volgende regelaars ongeveer moet zetten?
- freq sub ( 30 tot 120 hz )
- Level Bass EQ ( 0dB tot +6dB)
- Freq Bass EQ ( 50 Hz tot 120 Hz )
- Phase sub ( 0°/180° tot 180°/360° )

Hartelijk dank voor de tips en uitleg

mvg
Je kan beginnen met het te hard zetten van de sub. Dan ga je steeds een beetje terug met het volume totdat de sub nog maar heel subtiel bijstaat. Je moet hem nauwelijks horen. (behalve wanneer het echt laag gaat)

freq sub, laag mee beginnen en hoger zetten als je iets mist in het laag, maar niet in het sublaag.

phase moet je uitproberen. In een van de 2 standen klinkt de sub harder. Dat is de juiste stand!

De equalizer gebruik je om een dip in het laag mee op te vullen. Lijkt me logischer als die tot 20 Hz gaat? waarschijnlijk zou je hem daar een dB'tje of 4 extra kunnen geven.

Voor de rest lekker uitproberen en ik dacht dat er een handleiding bij zat?

Re: Hypex DS 2.0

Geplaatst: ma 15 jan 2007, 20:59
door rho
- freq sub ( 30 tot 120 hz ) Systeem-afhankelijk. Wat past het beste bij je speakers. Hiermee bepaal je dus tot welke frequentie je woofer weergeeft.
- Level Bass EQ ( 0dB tot +6dB) Dat hangt van je sub-ontwerp af. Je kan hiermeer het -3dB punt wat naar beneden halen. Samen met de "Freq Bass EQ" kan je de frequentie-curve optimaliseren. Deze knop dient dus om de amplitude van de frequentie die je met "Freq Bass EQ" instelt te vergroten
- Freq Bass EQ ( 50 Hz tot 120 Hz ) zie hierboven
- Phase sub ( 0°/180° tot 180°/360° ) Systeem-afhankelijk. Wat past het beste bij je speakers.

Geplaatst: ma 15 jan 2007, 21:01
door Martijn H
nu heeft hij 2 extra handleidingen! :lol:

edit: 3!

Re: Hypex DS 2.0

Geplaatst: ma 15 jan 2007, 21:01
door jantje-secuur
mel schreef:
Ik heb net mijn sub versterker in de kast ingebouwd en voor de eerste maal alles getest.
De versterker die ik heb gekocht is de Hypex DS 2.0. Echter al de instelmogelijkheden zijn onbekend voor mij. Kan iemand mij uitleggen op welke waarden ik de volgende regelaars ongeveer moet zetten?
- freq sub ( 30 tot 120 hz )
- Level Bass EQ ( 0dB tot +6dB)
- Freq Bass EQ ( 50 Hz tot 120 Hz )
- Phase sub ( 0°/180° tot 180°/360° )

Hartelijk dank voor de tips en uitleg

mvg
Het een en ander is nogal afhankelijk van de plaats van de subwoofer en de fronts. Echter zou ik die Peerless sub crossen op 60 Hz (als je dezelfde afstelling hebt)... Je moet maar eens een sweep draaien, bij mij zakt ie onder de 60 Hz even in, en dan gaat ie weer een stuk recht tot 25 Hz gok ik. Vandaar dat ik heb zo laag wil crossen.

Baslevel EQ... Dat gebruik ik niet, maar ik geloof dat die XA 10S daar wel voor gedesigned is... maar zijn dat écht zulke hoge frequenties?

De fase zou ik lekker aan draaien totdat het het mooiste klinkt.

Geplaatst: ma 15 jan 2007, 21:13
door rho
Ik denk dat de schaalverdelingen van de "freq sub" en de "freq bass EQ" verwisseld zijn in Mel's post.