Pagina 1 van 1
Massief zilver tone arm bekabeling.
Geplaatst: vr 12 jan 2007, 13:05
door carbon
Hallo iedereen,
Van de week binnen gekregen 0,25 mm massief zilver draad.
Aangezien ik koper litzedraad heb wil ik nu wel eens weten wat het verzchil is t.o.v massief zilverdraad voor de tonearm.
De omschrijving die ik mee kreeg was eerst 2 uur in de over op 250Graden dan afbouwen in stappen van 50 graden naar o.
Vervolgens het draad lakken met Damar vernis van Talens.
En morgen even kijken hoe ik het één en ander op de tonearm bevestig krijg.
Zijn er meer die massief zilver gebruiken als tone arm bekabeling, en wat is de ervaring hiermee?
Vriendelijke groet Terugnaaraf
Re: Massief zilver tone arm bekabeling.
Geplaatst: vr 12 jan 2007, 17:14
door bunky
terugnaaraf schreef:Hallo iedereen,
Van de week binnen gekregen 0,25 mm massief zilver draad.
Aangezien ik koper litzedraad heb wil ik nu wel eens weten wat het verzchil is t.o.v massief zilverdraad voor de tonearm.
En morgen even kijken hoe ik het één en ander op de tonearm bevestig krijg.
Zijn er meer die massief zilver gebruiken als tone arm bekabeling, en wat is de ervaring hiermee?
Vriendelijke groet Terugnaaraf
Massief draad geeft "naar mijn mening" meer snelheid strakker laag betere detaillering (tekening) en een ruimtelijker beluidsbeeld.
Zilver is "beter dan koper" maar een dunnere koper draad geeft een beter resultaat dan een dikkere zilverdraad. ( `t is niet anders)
De draden twee aan twee ineen draaien ( heel voor zichtig )
Vergeet ook de aarddraad niet.
Terug naar jouw 0,25 mm draad: dikker dan 0,1 mm zou ik niet gebruiken.
Maar laat je er niet van weerhouden om een en ander eens uit te proberen.
p.s. 0,1mm goud schijnt waanzinnig te klinken. ( heb dit nog niet zelf gehoord)Dus slechts "van horen zeggen".
Geplaatst: vr 12 jan 2007, 17:26
door KT88
Mijn Rega RB300 heb ik voorzien van Siltech zilverbedrading, maar dat is wel een soort litze-achtig spul, heel erg soepel.
Single-stranded zou de bewegingsvrijheid van de arm in het horizontale vlak wel eens kunnen beperken..........(skip-effect).
Of dat bij 0.1 mm ook nog een probleem is, weet ik niet.
Geplaatst: vr 12 jan 2007, 21:02
door carbon
KT88 schreef:
Single-stranded zou de bewegingsvrijheid van de arm in het horizontale vlak wel eens kunnen beperken..........(skip-effect).
Of dat bij 0.1 mm ook nog een probleem is, weet ik niet.
Ik hoop het niet

het oude litzedraad met ommanteling is net zo dik, en ik ga wel gebruik maken van wat grotere lussen zodat er wat meer bewegingsruimte is;-)
Zal morgen het priegelwerkje af maken

Geplaatst: zo 14 jan 2007, 21:19
door carbon
terugnaaraf schreef:KT88 schreef:
Single-stranded zou de bewegingsvrijheid van de arm in het horizontale vlak wel eens kunnen beperken..........(skip-effect).
Of dat bij 0.1 mm ook nog een probleem is, weet ik niet.
Ik hoop het niet

het oude litzedraad met ommanteling is net zo dik, en ik ga wel gebruik maken van wat grotere lussen zodat er wat meer bewegingsruimte is;-)
Zal morgen het priegelwerkje af maken

En alles moge gelukt zijn

een verbetering in plaatsing in het aller hoogste hoog en minder grofkorrelig is het resultaat.
Gelukkig door de grotere lussen geen probleem met de bewegingsvrijheid van de arm.

Tna