toch effe vragen..
Geplaatst: di 09 jan 2007, 1:23
ik heb een vraagje over filters die gebiampt kunnen worden..
en wel over de impedantie..
princiepe creeer je dacht ik 2 verschillende netwerken toch? 1 voor de tweeter en 1 voor de mid bass.
nou een fictieve weerstand voor netwerk van de tweeter 8ohm
en een fictieve weerstand voor netwerk van de mid 8ohm
als ik dit biamp..dan ziet de versterker netjes 8 ohm perkanaal..
maar wat nou als ik niet biamp en gewoon op 1 kanaal aansluit..dan zal het in mijn gedachte en met mijn opleiding al gauw op neer komen dat de versterker 4ohm ziet...
nou weet ik dat de impedantie van de speaker ook verandert namate het speelt..
maar hoe zit dit nou??
denk ik goed of maak ik een fundenmentele denk fout?
en wel over de impedantie..
princiepe creeer je dacht ik 2 verschillende netwerken toch? 1 voor de tweeter en 1 voor de mid bass.
nou een fictieve weerstand voor netwerk van de tweeter 8ohm
en een fictieve weerstand voor netwerk van de mid 8ohm
als ik dit biamp..dan ziet de versterker netjes 8 ohm perkanaal..
maar wat nou als ik niet biamp en gewoon op 1 kanaal aansluit..dan zal het in mijn gedachte en met mijn opleiding al gauw op neer komen dat de versterker 4ohm ziet...
nou weet ik dat de impedantie van de speaker ook verandert namate het speelt..
maar hoe zit dit nou??
denk ik goed of maak ik een fundenmentele denk fout?