Gouwepeer stelt zich voor
Geplaatst: vr 26 jun 2026, 20:57
Ik ben al jaren op verschillende fora te vinden en kwam ook dit forum tegen. Aangezien ik liefhebber van o.a. vintage audio ben en nog een "10 jarenplan projectje" heb staan leek mij dit forum ook wel interessant om te bezoeken. Nu ben ik absoluut geen doorgewinterde zelfbouwer, maar ik vind het wel handig om het een en ander aan kennis op te doen.
Over het "10 jarenplan" project gesproken: Ik heb een set Bose 601 boxen staan (uit 1976, toevallig ook mijn geboortejaar) waarvan zoals zo vaak de foamranden van de woofers verduurt waren. Nu hebben de Bose drivers niet de meest geweldige sound, dus de woofers heb ik vervangen door exemplaren van Magnat (Stratos 203, coaxiale 3-weg speakers voor in de auto). Ook heb ik 2 van de 4 tweeters (die maar tot 16 Khz gaan) op een andere plek gezet en de Magnat tweeters erbij gezet. Voor in de mancave is het geluid nu meer dan prima, zowel laag als hoog is ruimschoots aanwezig.
Over het "10 jarenplan" project gesproken: Ik heb een set Bose 601 boxen staan (uit 1976, toevallig ook mijn geboortejaar) waarvan zoals zo vaak de foamranden van de woofers verduurt waren. Nu hebben de Bose drivers niet de meest geweldige sound, dus de woofers heb ik vervangen door exemplaren van Magnat (Stratos 203, coaxiale 3-weg speakers voor in de auto). Ook heb ik 2 van de 4 tweeters (die maar tot 16 Khz gaan) op een andere plek gezet en de Magnat tweeters erbij gezet. Voor in de mancave is het geluid nu meer dan prima, zowel laag als hoog is ruimschoots aanwezig.