Pagina 1 van 1

Gouwepeer stelt zich voor

Geplaatst: vr 26 jun 2026, 20:57
door gouwepeer
Ik ben al jaren op verschillende fora te vinden en kwam ook dit forum tegen. Aangezien ik liefhebber van o.a. vintage audio ben en nog een "10 jarenplan projectje" heb staan leek mij dit forum ook wel interessant om te bezoeken. Nu ben ik absoluut geen doorgewinterde zelfbouwer, maar ik vind het wel handig om het een en ander aan kennis op te doen.

Over het "10 jarenplan" project gesproken: Ik heb een set Bose 601 boxen staan (uit 1976, toevallig ook mijn geboortejaar) waarvan zoals zo vaak de foamranden van de woofers verduurt waren. Nu hebben de Bose drivers niet de meest geweldige sound, dus de woofers heb ik vervangen door exemplaren van Magnat (Stratos 203, coaxiale 3-weg speakers voor in de auto). Ook heb ik 2 van de 4 tweeters (die maar tot 16 Khz gaan) op een andere plek gezet en de Magnat tweeters erbij gezet. Voor in de mancave is het geluid nu meer dan prima, zowel laag als hoog is ruimschoots aanwezig.

Re: Gouwepeer stelt zich voor

Geplaatst: za 27 jun 2026, 2:33
door Henkjan
welkom!

Re: Gouwepeer stelt zich voor

Geplaatst: za 27 jun 2026, 6:11
door Shadow
Welkom!

Re: Gouwepeer stelt zich voor

Geplaatst: za 27 jun 2026, 10:51
door BamiKanarieSoep
Welkom GP!

Re: Gouwepeer stelt zich voor

Geplaatst: za 27 jun 2026, 20:23
door gouwepeer
Ik mis nu de "like" button, maar bedankt voor het warme welkom O:)