Pagina 1 van 1

hoe laat je de midden frequentie het best klinken?

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 10:40
door teije
Mod: dit onderwerp is afgesplitst van een ander onderwerp.

weet iemand hoe je de midden frequentie het best laat klinken door de behuizing aan te passen van binnen en buiten?

Re: hoe laat je de midden frequentie het best klinken?

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 11:54
door Shadow
nieuw soort AI bot?

Re: hoe laat je de midden frequentie het best klinken?

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 12:54
door MechanicalAnimal
@Shadow: geen idee......in het profiel staat gewoon een email adres vermeld, lijkt een nieuwe member, we hebben wel vaker hier een hit&run

Re: hoe laat je de midden frequentie het best klinken?

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 13:14
door pappaleo
Ja, weet eigenlijk iemand hoe je de midden frequentie het best laat klinken door de behuizing aan te passen van binnen en buiten?

Je moet maar met die vraag zitten. :lol:

Re: hoe laat je de midden frequentie het best klinken?

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 14:43
door Shadow
Een serieus antwoordt dan maar;
Concave theorie.jpg
De Concave van Ed / Asterduc, inmiddels gekopieerd door B&W

De Concave Rapide, een variant erop die wat makkelijker te maken is;
Concave Rapide.JPG
Concave Rapide 2.JPG

Re: hoe laat je de midden frequentie het best klinken?

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 16:13
door 90000006
Het middengebied klinkt nog beter als je de behuizing helemaal weg laat :hide:

Re: hoe laat je de midden frequentie het best klinken?

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 16:38
door beijert
Ja, dat is het fijne van een open baffle.

Bij een compacte middentoner zou je kunststof hoorn kunnen plaatsen in plaats van de standaard bekertjes als quick and dirty oplossing. Deze zijn vaak van wat dikker meteriaal en met verschillende schuine wanden.

Enkel de voormalige ingang afdoppen, of indien diep genoeg open laten naar buiten de kast. (En eventueel gedempt)

Re: hoe laat je de midden frequentie het best klinken?

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 16:58
door Shadow
90000006 schreef: wo 10 jun 2026, 16:13
Het middengebied klinkt nog beter als je de behuizing helemaal weg laat :hide:
Absoluut!

Re: hoe laat je de midden frequentie het best klinken?

Geplaatst: wo 10 jun 2026, 19:52
door Pjotr
90000006 schreef: wo 10 jun 2026, 16:13
Het middengebied klinkt nog beter als je de behuizing helemaal weg laat :hide:
Yep, gewoon alle binnenkanten en buitenkanten er af halen :sure: