200 Hz filter hulp gevraagd
Geplaatst: wo 03 jan 2007, 15:24
Ik draai met een 300B buizenversterker, waarin een actieve filtering zit, die rond 200 Hz werkt. Alles daarboven gaat (via die buizenversterker) naar een gesloten Fostex 2-weg systeem (gewoon passief gefilterd). Alles daaronder gaat naar een versterker die de laagkast met een Beyma 8" woofer aanstuurt.
Nu wil ik die 300B versterker wegdoen (lees: verkopen) en zoek een tijdelijk filter zodat ik beide units met 1 versterker kan aansturen. Dus een passief filter, redelijk stijl rond 200 Hz gefilterd. Bijkomend probleem is dan natuurlijk de verschillende gevoeligheden tussen de top- en baskast. Bas is iets minder hoog rendement, dus idealiter moet het filter de topkast ook nog wat temperen. Let wel, gaat niet direct om high-end, maar het moet gewoon werken, totdat nieuwe speakers klaar zijn. Probleem is vooral, dat de topkast niet < 200hz belast kan worden ipv kleine x-max Fostex units.
Alle ideeen zijn welkom!
Ralph
Nu wil ik die 300B versterker wegdoen (lees: verkopen) en zoek een tijdelijk filter zodat ik beide units met 1 versterker kan aansturen. Dus een passief filter, redelijk stijl rond 200 Hz gefilterd. Bijkomend probleem is dan natuurlijk de verschillende gevoeligheden tussen de top- en baskast. Bas is iets minder hoog rendement, dus idealiter moet het filter de topkast ook nog wat temperen. Let wel, gaat niet direct om high-end, maar het moet gewoon werken, totdat nieuwe speakers klaar zijn. Probleem is vooral, dat de topkast niet < 200hz belast kan worden ipv kleine x-max Fostex units.
Alle ideeen zijn welkom!
Ralph