Pagina 1 van 1

Bluetooth versterkertje voor ouwe speaker maken?

Geplaatst: ma 15 dec 2025, 17:11
door Muug
Hoi hoi,
dochterlief heeft van opa een ouwe nooit gebruikte bookshelf speaker gekregen en wilt die nu via bluetooth kunnen bedienen. De speaker heeft twee wire connectors, niets meer.
Ik heb op internet al gezien dat er her en der moduletjes worden aangeboden die "plug and play" zijn? Zijn dan wel chinese dingen met een levertijd van 2-4 weken. Dat wil ik niet. Liefst heb ik het eind deze week al. En het mag niet veel kosten, bij voorkeur minder dan 20 euro. :hide:
Ik hoop dat ik niet de eerste ben met een dergelijke vraag?
Kan iemand me een apparaatje/kant-en-klare PCB aanraden?

groetjes,

Paul

Re: Bluetooth versterkertje voor ouwe speaker maken?

Geplaatst: ma 15 dec 2025, 17:53
door Henkjan
google gaf dit ding van de heer Bezos:
https://www.amazon.nl/versterker-Blueto ... B0DKJMWVD9
morgen in huis voor 2 joeten

Re: Bluetooth versterkertje voor ouwe speaker maken?

Geplaatst: ma 15 dec 2025, 18:04
door 90000006
Of kijk eens bij tinytronics.nl, hebben veel van dit soort spul en leveren snel.

Denk ook aan de voeding... Even grabbelen in de bak met oude adapters?

Re: Bluetooth versterkertje voor ouwe speaker maken?

Geplaatst: di 16 dec 2025, 9:43
door Muug
Dank!

Re: Bluetooth versterkertje voor ouwe speaker maken?

Geplaatst: vr 19 dec 2025, 14:15
door Muug
Henkjan schreef: ma 15 dec 2025, 17:53
google gaf dit ding van de heer Bezos:
https://www.amazon.nl/versterker-Blueto ... B0DKJMWVD9
morgen in huis voor 2 joeten
Het ding werkt. App is een vereiste en die wilt toegang tot alles op je smartphone. Te downloaden via PlayStore (als je een Samsung hebt)
Speaker(tje) klinkt heel kaal en is heel snel overstuurd maar ik ga er voorlopig van uit dat dat aan het speakertje ligt. Extra test met andere speaker is dus zeker nodig.

Re: Bluetooth versterkertje voor ouwe speaker maken?

Geplaatst: ma 22 dec 2025, 9:59
door Muug
En terug gestuurd. Technisch gesproken ongetwijfeld een leuk dingetje, maar op twee speakers klonk het toch wel hard (klankmatig, ik bedoel hier niet de db's) en met (erg) weinig laag. Het meest debiele van dit BT-apparaatje was echter dat je met twee lange draden zit: de stroomdraad en de luidsprekerkabels. Het "voordeel" van de draadloze BT-bediening was daarmee eigenlijk compleet teniet gedaan.

Dan is een JBL Go 4 op alle vlakken beter: ultraklein, behoorlijk lange autonomie, klankmatig echt top (zelfs luid), nul draden noch geen rare bedieningsapp nodig.

Moraal van het verhaal: soms moet je het echt niet te ver gaan zoeken. :goedzo:

Re: Bluetooth versterkertje voor ouwe speaker maken?

Geplaatst: ma 22 dec 2025, 11:43
door Pjotr
Voor een tientje meer heb je de JBL Clip-5. Echt verbazingwekkend wat er uit zo'n handtasje aan goed geluid komt. Mijn vrouw heeft hem nu een jaartje voor op het werk. Gaat gerust 2 dagen mee op een acculading.

Re: Bluetooth versterkertje voor ouwe speaker maken?

Geplaatst: ma 22 dec 2025, 16:56
door 90000006
Voor mij zou de noodzaak voor een app eerlijk gezegd al reden genoeg zijn om het ding retour te doen. Maar prima oplossing zo, inderdaad niet te ingewikkeld maken. Sommige wielen zijn al uitgevonden ;)

Re: Bluetooth versterkertje voor ouwe speaker maken?

Geplaatst: ma 22 dec 2025, 17:58
door Barry2001
Kreeg er 1 als relatiegeschenk, zo’n JBl bt boxje. Weet het type niet meer, maar echt een heel prima geluid. Heb ‘m aan m’n neefje gegeven.