Elekit buizenversterker 8850 uitgangstrafo vraag
Geplaatst: ma 01 dec 2025, 19:59
Omdat ik net genoeg weet van buizenversterker om mij te realiseren dat mijn eerste project toch maar niet helemaal zelfbouw moet ivm de hoge voltages heb ik zo’n Elekit 8850 gekocht.
Dit ding is SE en heeft autobias en verschillende settings zodat de meeste pentode buizen erin kunnen.
Als buis ga ik eerst de kt120 gebruiken omdat ik deze ooit heb gekocht.
Nu zie ik dat mensen helemaal los gaan met zo’n ding met mods waaronder de uitgangstrafos.
Nu mijn vraag. Nu heb ik omdat ik eerst zo’n zelfbouw idee had ook ooit twee vdv 2512 ringkern trafos gekocht. Zou er enig voordeel zijn om deze ook te testen in dit Elekit ding of is dat een dom idee…
De standaard trafos lijken trouwens niet verkeerd al worden deze volgens mij wel veel vervangb door veel duurdere van een of ander Scandinavisch merk..
Alvast bedankt voor de tips..
Dit ding is SE en heeft autobias en verschillende settings zodat de meeste pentode buizen erin kunnen.
Als buis ga ik eerst de kt120 gebruiken omdat ik deze ooit heb gekocht.
Nu zie ik dat mensen helemaal los gaan met zo’n ding met mods waaronder de uitgangstrafos.
Nu mijn vraag. Nu heb ik omdat ik eerst zo’n zelfbouw idee had ook ooit twee vdv 2512 ringkern trafos gekocht. Zou er enig voordeel zijn om deze ook te testen in dit Elekit ding of is dat een dom idee…
De standaard trafos lijken trouwens niet verkeerd al worden deze volgens mij wel veel vervangb door veel duurdere van een of ander Scandinavisch merk..
Alvast bedankt voor de tips..