Pagina 1 van 1

6,5" cheapo subwoofer voor boombox

Geplaatst: wo 26 nov 2025, 15:02
door Chocomel
Dit zijn de woofer, poort en terminal van een Sony SS-WS71 subwoofer. De 6 cm poort heeft een mooie flare aan beide zijden. Wie weet kan iemand ze gebruiken voor een boombox. De impedantie is met 3 ohm laag en zo haal je extra vermogen uit een 12 of 18 V accu. Er zijn allerlei 2.1-versterkers te vinden op basis van een TPA3116 die tot 2 ohm kunnen aansturen.

Oorspronkelijk zat hij in een basreflexkast van 13 L, afgestemd op 50 Hz.

Gratis af te halen in Almelo / omgeving Groningen.

Re: 6,5" cheapo subwoofer voor boombox

Geplaatst: wo 26 nov 2025, 15:33
door pappaleo
Basondersteuning voor de Minimum-Maximum?

Re: 6,5" cheapo subwoofer voor boombox

Geplaatst: wo 26 nov 2025, 16:07
door Chocomel
Dat zal niet nodig zijn als ik mijn werk goed doe. :mrgreen:

Toch zit je in de buurt, de subwooferkast gaat in tweeën om de kastjes van Minimum-Maximum van te maken.

Re: 6,5" cheapo subwoofer voor boombox

Geplaatst: wo 26 nov 2025, 16:19
door pappaleo
Hoe je het ook wendt of keert, met 2mm Xmax zal het geen basmonster worden.

Er is ook nergens een voorwaarde te vinden dat het de onderste driver in de frequentie range moet zijn.

Re: 6,5" cheapo subwoofer voor boombox

Geplaatst: wo 26 nov 2025, 17:01
door beijert
Zijn überhaupt geen voorwaardes, behalve het gebruik van :lol:

Re: 6,5" cheapo subwoofer voor boombox

Geplaatst: za 29 nov 2025, 14:23
door Chocomel
Niemand? Dan gaat hij naar het oud ijzer / elektronica-afval.