Pagina 1 van 1

Audio Research voor/eindversterker set

Geplaatst: wo 05 nov 2025, 7:35
door Shadow
Na wat overwegen liggen de plannen wat anders, dus te koop;

Een Audio Research SP6B voorversterker, voorzien van nieuwe buizen en afgeregeld, nette staat inclusief manual.
20220924_165016.jpg
20230211_144801.jpg
20230211_154759.jpg
Een Audio Research D90 eindversterker, afkomstig uit dezelfde tijd als de SP6, dus een set die in 1981 zo aangeschaft kon worden! Deze versterker heeft een totale overhaul nodig, waarschijnlijk is er een gelijkrichter of de voedingstrafo defect. Met plek voor 8 stuks 6550/KT88/KT90 kun je wel wat aansturen...weegt 35kg+ in originele doos en manual plus wat oude rekeningen van onderhoud bijgeleverd;
20241123_201404.jpg
20241123_201357.jpg
20241123_175839.jpg
20241123_212303.jpg
Alleen afhalen ivm gewicht!
Prijs €750

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Geplaatst: wo 05 nov 2025, 17:09
door Barry2001
Voor de volledigheid Joram, de voorversterker is compleet en werkend, de eindversterker heeft TLC nodig. Zitten de buizen er wel bij?

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Geplaatst: wo 05 nov 2025, 18:37
door Walt
Hele mooie set!

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Geplaatst: wo 05 nov 2025, 20:10
door Shadow
Barry2001 schreef: wo 05 nov 2025, 17:09
Voor de volledigheid Joram, de voorversterker is compleet en werkend, de eindversterker heeft TLC nodig. Zitten de buizen er wel bij?
Correct, ik mis 1 eindbuis in de eindtrap, maar er zitten nu 6l6 buizen in ( 7 dus ipv 8 ) en volgens AR moeten er 6550/KT88/KT90's in...

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Geplaatst: wo 05 nov 2025, 20:19
door Barry2001
:goedzo:

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Geplaatst: do 06 nov 2025, 12:27
door powerflux
Oef. Ik heb interesse, maar een defecte trafo is wel een gok..
Even een paar uur over denken.

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Geplaatst: do 06 nov 2025, 12:57
door Shadow
Bij Toroidy kun je die laten wikkelen, geen probleem.

Re: Audio Research voor/eindversterker set

Geplaatst: za 08 nov 2025, 11:32
door powerflux
Ik heb er goed over nagedacht, maar ik zie er van af.