Pagina 1 van 1

fotos op de forum server

Geplaatst: zo 31 dec 2006, 21:07
door asterduc
Sinds deze zomer kunnen we fotos direct op de forum server plaatsen.

De meetgrafieken die ik van de concave wil tonen zijn moeilijk zichtbaar tenzij je ze openklikt.

Hoe komt dit eigenlijk.

Wordt hier een reductie toegepast?
Ik save de grafiek op de hoogst mogelijke resolutie (800 pixels breed).
Bij 72 pixels geeft dit een breedte van 28 cm, maar in het topic krijg je amper 10 cm te zien.

Is dit te beinvloeden?

Hieronder een voorbeeld.
De file is op 800 pixels breed gemaakt, 28 cm bij 72 dpi. en gesaved als jpg.

Bijkomende vraag: welk is de beste manier om de bestanden te saven. Is het belangrijk om servergeheugen te sparen en zo ja, welk zijn dan de tips daarvoor. Compressie, bestandsvorm, ...

Ed.

Geplaatst: zo 31 dec 2006, 22:29
door Henkjan
foto's worden idd verschaald door de forum software, dit zodat het bij iedereen op het scherm past.

opslaan gewoon als jpg of png, dan is het goed gecomprimeerd en door alle bij de tijdse browsers weer te geven