Help bij reparatie London City DEA 250 MKV
Geplaatst: vr 18 jul 2025, 20:24
Dag Forumbezoekers,
Een aantal maand geleden heb ik van iemand een London City DEA 250 MKV gekregen.4
Er moest nog wel een houten plaat vastgeschroeft worden die los zat (evt hier kortsluiting veroorzaakt?)
Toen ik hem aansloot op het net kwam er een soort blauwe vonk van een van de buizen af.
Ik neem aan dat ik de buizen moet vervangen, maar misschien ook meer? Condensatoren?
In schematics van een DEA 100 lijkt het dat ik in ieder geval een gematched vierpaar el34s moet aanschaffen en nog 3 ecc 83s.
Maar ik wil zeker weten dat als ik dit erin zet ik niet weer buizen laat knallen.
Ik weet het zelf niet en weet niet wat ik kan meten om te bepalen hoe ik dit verder aanpak.
Als er iemand is die meer weet over dit specifieke model, of over "bliksem in buizen" (ik kan er weinig over vinden) of me in de goeie richting kan sturen, zou ik erg dankbaar zijn.
Vriendelijke groeten,
Jorn Prenger
Een aantal maand geleden heb ik van iemand een London City DEA 250 MKV gekregen.4
Er moest nog wel een houten plaat vastgeschroeft worden die los zat (evt hier kortsluiting veroorzaakt?)
Toen ik hem aansloot op het net kwam er een soort blauwe vonk van een van de buizen af.
Ik neem aan dat ik de buizen moet vervangen, maar misschien ook meer? Condensatoren?
In schematics van een DEA 100 lijkt het dat ik in ieder geval een gematched vierpaar el34s moet aanschaffen en nog 3 ecc 83s.
Maar ik wil zeker weten dat als ik dit erin zet ik niet weer buizen laat knallen.
Ik weet het zelf niet en weet niet wat ik kan meten om te bepalen hoe ik dit verder aanpak.
Als er iemand is die meer weet over dit specifieke model, of over "bliksem in buizen" (ik kan er weinig over vinden) of me in de goeie richting kan sturen, zou ik erg dankbaar zijn.
Vriendelijke groeten,
Jorn Prenger