Pagina 1 van 1

Auto versterker aansluiten op subwoofer

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 15:31
door 070
Een hele goede dag allemaal.

Had een vraagje, waar ik al een tijdje mee zit.

Audio winkels willen mij niet helpen ,moet producten bij hun hebben gekocht.
Maar zoeken op google, word ik niet wijzer van.
Na lang zoeken, kwam ik deze forum tegen.
Alleen vraag ik me af, of ik hier goed zit?

Ik heb een pioneer mono versterker, die ik graag wil aansluiten op mijn hertz 15 inch subwoofer.
Alleen er zijn vele mogelijkheden, hoe je de sub kan aan sluiten..
Ik ben bang dat ik het boeltje naar de ......... help.
En dat ik dan weer een nieuwe subwoofer of versterker kan kopen.
Kan iemand mij aub uit leggen, hoe je de subwoofer beste kan aansluiten.
Hierbij paar tekeningen, hoe het allemaal zou kunnen.
Misschien hebben jullie een eigen idee?
Hoor dit heel graag, en bij deze.
Heel erg bedankt..

Groetjes

Re: Auto versterker aansluiten op subwoofer

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 16:28
door Bertje
Plan B.
Waarom, de Pioneer GM D9701 versterker is geschikt voor 1 ohm belasting, levert dan 2400w rms. De subwoofer is een dubbel spoels 2x 2 ohm
Als je 'm aansluit zoals je in B getekend hebt, dan sluit je elke spoel van 2 ohm parallel aan, dus totale impedantie is dan 1 ohm. Elke spoel krijgt dan in theorie 1200w rms.
Zorg er wel voor dat je voldoende dikke voedingskabel installeert etc.

Re: Auto versterker aansluiten op subwoofer

Geplaatst: zo 13 jul 2025, 17:12
door 070
Dank je wel Bertje!!
Heel fijn dat je ff de tijd nam om dit uit te leggen!
Was er al een tijdje mee bezig..
Alleen wat ik al zei, niemand van de audio winkels was zo vriendelijk..
Nogmaals erg dank.
Ik kan weer verder..
Groetjes en een fijne zondag