Pagina 1 van 1
Mark Audio Alpair bouw ideeën
Geplaatst: za 08 mar 2025, 0:47
door Henkjan
Mod: Afsplitsing van een Mark Audio Alpair verkoop topic.
stop ze in Roland z'n briljante Conic ontwerp (geen filter nodig) en je bent een gelukkige muziek genieter.
Re: Mark Audio Alpair Gen1
Geplaatst: za 08 mar 2025, 1:39
door ovni

Deze?
Re: Mark Audio Alpair Gen1
Geplaatst: za 08 mar 2025, 9:32
door Leeuwarden
Ik heb zelf met deze versie van de Alpair 10 een Onken kastje gemaakt. Nog steeds een van de leukste speakers die ik ooit heb gemaakt. Klinkt echt meer dan uitstekend!
Re: Mark Audio Alpair Gen1
Geplaatst: za 08 mar 2025, 12:36
door Henkjan
ovni schreef: ↑za 08 mar 2025, 1:39

Deze?
ja psies.
ze pasten niet lekker in de woonkamer, anders was de kans groot geweest dat ze er nog steeds hadden gestaan
Re: Mark Audio Alpair Gen1
Geplaatst: wo 07 mei 2025, 20:50
door Henkjan
die hoorn bouwen, pianolakje er op, en €10k voor t setje
Re: Mark Audio Alpair Gen1
Geplaatst: za 10 mei 2025, 12:54
door wouter
Filterloos, kan dat ook met andere luidsprekers van Markaudio of alleen deze?
Kriebelt enorm, soort holy grail
Re: Mark Audio Alpair Gen1
Geplaatst: za 10 mei 2025, 13:22
door Pjotr
Ja is leuk spul. Heb zelf de Fountek FR88EX in een 2,5L BR gehad zonder enig filter. Is nog kleiner maarkomt dan wel naar 70Hz f_-3dB. Klinkt ook heel lekker op het bureau. Kan ook in een TL, maar wordt dan wel mini TL

Re: Mark Audio Alpair Gen1
Geplaatst: za 10 mei 2025, 15:39
door Henkjan
wouter schreef: ↑za 10 mei 2025, 12:54
Filterloos, kan dat ook met andere luidsprekers van Markaudio of alleen deze?
Kriebelt enorm, soort holy grail
in de juiste kast ging t regelmatig, bv A6 in needle, maar dan weer niet alle versies. Mark probeerde wel meestal de response zo te krijgen dat er een baffle step correctie inzat
sorry voor de OT
Re: Mark Audio Alpair bouw ideeën
Geplaatst: ma 12 mei 2025, 17:44
door Henkjan
dan wel de Aplair 6p g2, de g1 heeft wel een filter nodig in de Needle of Paasproject 2010:
viewtopic.php?f=59&t=10972
Re: Mark Audio Alpair bouw ideeën
Geplaatst: vr 16 mei 2025, 21:08
door Ivo
CHN-50 is ook goed te krijgen zonder filter. Ik heb de tqwt/mass-loaded quarter wave hoorn van Markaudio ervoor gebouwd. Heel open en mooi afgewogen, niet zo diep maar wel stevig laag. Maar dat was in een redelijk normale luisteropstelling. Toen ze in de studeerkamer op de boekenkast eindigden, was het laag veel te dominant. Ik heb op mijn volumiostreamer wat dsp gedaan om het weer goed te laten klinken.