Pagina 1 van 1
Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: zo 23 mar 2025, 11:07
door ruben1981
Er lag nog van alles op zolder
De komende tijd maar eens rustig gaan knutselen aan een filter
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: zo 23 mar 2025, 11:48
door Walt
Mooi! Heb jij die korf van de Eton woofer zo aangepast?
Welke mundorf AMT is dat, lijkt op de mijne die ik jaren terug verkocht heb.
Zo te zien heb je aardig wat serieus filter materiaal liggen nog!
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: zo 23 mar 2025, 12:16
door ruben1981
Die Etons zijn aangepast door de vorige eigenaar.
De Mundorf is een 2340. Weinig over te vinden.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: zo 23 mar 2025, 12:22
door Walt
Is het een dipool versie, met een vilten matje direct erachter?
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: zo 23 mar 2025, 12:46
door ruben1981
Dipoolversie zonder vilt. Ik heb het vilt nog wel.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: zo 23 mar 2025, 12:49
door Walt
Uiteraard moet het vilt weg bij dipool gebruik, maar dan is het eenzelfde type AMT die ik toen had, klinkt zeer goed.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: zo 23 mar 2025, 14:52
door dre
Welke mid is het eigenlijk?
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: zo 23 mar 2025, 14:56
door dre
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: zo 23 mar 2025, 15:01
door ruben1981
Ja, thanks dre. Dat was ongeveer het enige dat ik kon vinden en wat opmerkingen van Jeroen _D over deze 2340.
Verder dat ie in een Magico zat.
De mid is een c79 maar dan die nieuwere naam.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: vr 18 jul 2025, 0:16
door ruben1981
Een eerste versie in stereo nu.
Ik ben er nog (lang) niet.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: vr 18 jul 2025, 1:34
door rikpost
Top units is een mooie start , alvast 1 variabele waar een streep doorheen kan ,echter daarna begint de reis past echt .
Dat is mijn ervaring inmiddels
En ik filter dan nog wel actief
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: vr 18 jul 2025, 8:02
door Walt
Met die rechter speaker zo vol in de hoek, denk ik dat je de nodige uitdagingen gaat krijgen. Zulke mooie units verdienen een veel vrijere opstelling, denk dat je zal schrikken hoeveel beter dat al klinkt.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: vr 18 jul 2025, 22:51
door ruben1981
Staan op wieltjes
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: vr 18 jul 2025, 22:57
door Pjotr
Walt schreef: ↑vr 18 jul 2025, 8:02
Met die rechter speaker zo vol in de hoek, denk ik dat je de nodige uitdagingen gaat krijgen. Zulke mooie units verdienen een veel vrijere opstelling, denk dat je zal schrikken hoeveel beter dat al klinkt.
Bijna iedere speaker knapt op van een vrijere opstelling!

Alleen heeft niet iedereen daar ook de ruimte voor.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: vr 18 jul 2025, 23:02
door ruben1981
Als ik ga luisteren, haal ik ze 40 cm uit de hoek.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: za 19 jul 2025, 7:42
door Walt
Goede oplossing zo dan!
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: za 19 jul 2025, 7:52
door ruben1981
Ik heb gisteravond de mid wat zachter gezet en daar knapte het al enorm van op.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: za 19 jul 2025, 13:25
door Mtraxx
Ik ben kwa filtering wel benieuwd waar je op zit.. Ik ken de de AMT's goed.. zelf hier nog een 2540 in gebruik. Van de Accuton herinner ik me een rinkel zit rond de 7k-ish die blijft staan na flauwe filtering. Die zag je ook in de waterval terug meende ik.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: za 19 jul 2025, 13:40
door ruben1981
Tweede orde op 375hz en 3000hz
Low pass 3.9mH en 82uF low pass
Band pass 47uF en 3.9mH & .56mH en 10uF
High pass: 9uF en .22mH
Een serie weerstand van 4,7 ohm voor de mid
Een L pad voor de tweet met R1 3,3 ohm en R2 4,7 ohm
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: za 19 jul 2025, 23:15
door Tweety
Ben toch wel benieuwd of die 0,56 mH en 10uF voldoende zijn. Zou ze gevoelsmatig wat groter verwachten.
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: wo 05 nov 2025, 19:36
door Walt
Zijn hier nog dingen veranderd of is de filtering nog hetzelfde?
Re: Accuton Eton Mundorf
Geplaatst: wo 05 nov 2025, 21:20
door ruben1981
Ja, steeds beter:
Tweede orde op 500hz en 2200hz
Low pass 3.3mH en 82uF low pass
Band pass 47uF 1e orde & .82mH en 10uF
High pass: 9uF en .39mH
Een serie weerstand van 4,7 ohm voor de mid en 33 ohm parallel
Een L pad voor de tweet met R1 4,7 ohm en R2 33 ohm parallel