Versterking met DSP aan audiointerface
Geplaatst: di 18 feb 2025, 12:52
Omdat ik niet denk dat dit in mijn studiomonitor draadje thuis hoort, maar even een apart draadje. Ik hoop dat dit de juiste plaats is.
In mijn studiootje heb ik een Focusrite scarlett 2i2 (3th gen) audio interface. De uitgang gaat nu naar een minidsp ddrc(in 2x4 hd modus voor uitgebreide eq van sub en monitors) naar een oude surround versterker waarvan ik nu 3 kanalen gebruik voor Links, Rechts en Sub.
Ik gebruik dit voornamelijk om muziek te luisteren en prik mijn basgitaar in om mee te spelen en soms wat op te nemen. In de avonden gebruik ik de hoofdtelefoonaansluiting van de focusrite interface.
Ik zou graag mijn nieuwe monitors en sub van actieve filtering en eq voorzien. De sub is er nu nog 1 met een dubbele woofer(2x4ohm), maar mogelijk ga ik er hier 2 van maken om nog beter geluid te krijgen in mijn studio.
De meest elegante oplossing is een FA123 voor de (nog te bouwen) monitors en dan een keer een fa252/fa502 of zelfs 2x een fa251/fa501. Echter weet ik niet zo goed hoe ik dit netjes moet aansluiten. De fa123 krijgen elk een linker en rechter kanaal uit de audio interface(analoog). De subs wil ik graag mono aansluiten. Dan zou ik weer moeten doorlussen vanuit de fa123 naar de sub. Als ik voor 2 subs ga dan kan ik vanuit de fa123 links en rechts naar beide subs doorlussen. Bij het gebruik van de fa252/fa502(is voordeliger als 2 aparte) is deze functie om links en rechts aan te sluiten er niet.
Nu geeft mijn huidige interface ook wat interferentie. Dit wordt alleen maar heftiger met de fusions erop, want die versterken veel meer.
Het mooist zou eigenlijk ook zijn om alles met spdif aan te sluiten. De Focusrite scarlett 16i6 heeft wel een spdif uit, maar volgens mij is daar niet het monitor out signaal naar te routen. Voor zover ik kan zien is het volume niet te regelen. En ik zou graag een fysieke volume knop hebben.
met de rme babyface zou het moeten kunnen. Maar dit is niet zeker voor me. En is ook wel een flinke uitgave voor alleen een volumeknop.
Is er iemand hier met een vergelijkbare setup en dus een oplossing voor dit "probleem"?
In mijn studiootje heb ik een Focusrite scarlett 2i2 (3th gen) audio interface. De uitgang gaat nu naar een minidsp ddrc(in 2x4 hd modus voor uitgebreide eq van sub en monitors) naar een oude surround versterker waarvan ik nu 3 kanalen gebruik voor Links, Rechts en Sub.
Ik gebruik dit voornamelijk om muziek te luisteren en prik mijn basgitaar in om mee te spelen en soms wat op te nemen. In de avonden gebruik ik de hoofdtelefoonaansluiting van de focusrite interface.
Ik zou graag mijn nieuwe monitors en sub van actieve filtering en eq voorzien. De sub is er nu nog 1 met een dubbele woofer(2x4ohm), maar mogelijk ga ik er hier 2 van maken om nog beter geluid te krijgen in mijn studio.
De meest elegante oplossing is een FA123 voor de (nog te bouwen) monitors en dan een keer een fa252/fa502 of zelfs 2x een fa251/fa501. Echter weet ik niet zo goed hoe ik dit netjes moet aansluiten. De fa123 krijgen elk een linker en rechter kanaal uit de audio interface(analoog). De subs wil ik graag mono aansluiten. Dan zou ik weer moeten doorlussen vanuit de fa123 naar de sub. Als ik voor 2 subs ga dan kan ik vanuit de fa123 links en rechts naar beide subs doorlussen. Bij het gebruik van de fa252/fa502(is voordeliger als 2 aparte) is deze functie om links en rechts aan te sluiten er niet.
Nu geeft mijn huidige interface ook wat interferentie. Dit wordt alleen maar heftiger met de fusions erop, want die versterken veel meer.
Het mooist zou eigenlijk ook zijn om alles met spdif aan te sluiten. De Focusrite scarlett 16i6 heeft wel een spdif uit, maar volgens mij is daar niet het monitor out signaal naar te routen. Voor zover ik kan zien is het volume niet te regelen. En ik zou graag een fysieke volume knop hebben.
met de rme babyface zou het moeten kunnen. Maar dit is niet zeker voor me. En is ook wel een flinke uitgave voor alleen een volumeknop.
Is er iemand hier met een vergelijkbare setup en dus een oplossing voor dit "probleem"?