Pagina 1 van 2

ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: za 01 feb 2025, 21:51
door WrineX
Ik had het idee om iets groots te maken en op tijd te beginnen. maar helaas... veel te veel werk (mijn baan zeg maar), telkens dacht ik volgende week als dit af is ga ik iets leuks maken, en toen was ik een weekje ziek. al met al. ik heb 6 dagen over :) dus dit is mijn idee, wellicht lukt het niet dan is dat jammer. volgende keer beter.

ik had een kosten plaatje in gedachten van +- 150-175 euro max , dus het worden een stel kleine monitoren met 2 woofertjes per kant en een eigen tweeter. (vrij grote tweeter, met een methode die ik nog niet eerder gebruikt heb) die hopelijk redelijk laag ingezet kan worden (1500Hz of lager , de speakers kunnen niet mega luid dus dat zou moeten lukken)

Woofertjes die ik ga gebruiken zijn 2 x TCP115 4 inch van Dayton in plaats van mijn vorige DS135 5 inch van Dayton. dus als het goed is worden ze vrij klein :) verwacht geen sub laag. reden is dat 2 x 4 inch meer oppervlakte heeft dan 1 x 5 :) en in dit geval ook nog eens goedkoper + ik kan dan iets toepassen wat met 1 woofertje niet zou kunnen.

Deel 1 , lang verhaal , lekker op 2 speed kijken. rest volgt hopelijk deze week.




Deel 2, tweeter 1 en 2.. tweeter 1 is niet wat ik in gedachten had :)



Deel 2-1 gewoon een extra video, met een liedje, skip hem gerust. Froukje - 23 Mei live. met matige opname... maar wat een mooi kort liedje moet ik zeggen !




HMm het ziet er niet al te best uit :( ik ben niet tevreden met wat ik gemaakt heb. hoe dan ook hier wel deel 3... en er is ook nog een deel 4... wellicht dat ik dan de handdoek in de ring gooi. of ik moet nog iets verzinnen... in 1 dag..

Deel 3, grotere tweeter. met de hoop dat spreiding zoals de oude solosounds zou zijn. slecht, maar wel vermakelijk.




En deel 4 , mogelijk laatste deel... ben nog steeds niet blij. en de tijd tikt :( grote kans dat ik gewoon een keer ga luisteren tijdens de ZBA dag :), wellicht wat opnames maak als mensen dat ok vinden. hoe dan ook deel 4 is een coaxial midrange. een idee wat ik al langer had en wellicht wel gaat werken in de toekomst. dit keer vond ik het matig... maar wel weer wat geleerd.

Deel 4 Coaxial planar driver




Deel 5 Oh dan toch nog een deel 5

wel kort omdat ik geen tijd had om te filmen... ik was al van het foutjes maken en dingen 3 keer doen.. dus ook nog met de camera klooien was iets te veel. hoe dan ook erg leuke dag weer !!! wat een mooie projecten waren er en dan heb ik nog niet eens alles bekeken of gehoord !



En het aller aller laatste deel , deel ^6 gelul over wat ik gemaakt had en wellicht liever anders zou kunnen, + 2 liedjes. Wende en Musica Nuda (niet dat dat boeiend is voor de mensen die het al gehoord hadden maarja)

Part 6 (laatste)


dan is het ten minste compleet :)


Groetjes Joppe

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: zo 02 feb 2025, 4:03
door TTS
Zou leuk zijn, als je dat zou halen.

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: zo 02 feb 2025, 15:28
door WrineX
Ja gaan het zien, meer dan je best kun je niet doen (volgende keer eerder beginnen dan is even heel druk met werk niet zo een probleem )

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 21:28
door WrineX
Deel 2, tweeter 1 en 2.. tweeter 1 is niet wat ik in gedachten had :)


Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 21:29
door WrineX
Deel 2-1 gewoon een extra video, met een liedje, skip hem gerust. Froukje - 23 Mei live. met matige opname... maar wat een mooi kort liedje moet ik zeggen ! gas dit nummer zeker draaien :) ondanks dat het niet voldoet aan de pling plong high end :) prachtig


Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 21:32
door ds23man
Ben benieuwd hoe snel je een copyright claim krijgt op dat liedje. Over het algemeen mag je op kijkbuis een max van 10 seconden verwachten.

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 21:36
door WrineX
ds23man schreef: ma 03 feb 2025, 21:32
Ben benieuwd hoe snel je een copyright claim krijgt op dat liedje. Over het algemeen mag je op kijkbuis een max van 10 seconden verwachten.
dat betekend vaak geen inkomsten. (sterker nog, de claim is er al zodra je hem post) we hebben het toch over een paar euro ofzo dus :)

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 22:30
door TTS
Klinkt goed hoor.
En zo te zien heb je in elk geval wat om te laten horen. Ook al is het nog niet definitief wellicht.

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: ma 03 feb 2025, 22:45
door WrineX
Dank je TTS, ben er nog niet :) in deze vorm neem ik niets mee :) wellicht de camera en een paar mics. wellicht binaural recordings maken van de sets die er staan als mensen dat oke vinden. ik denk dat dat ook best leuk is :) naja we gaan het zien !

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: wo 05 feb 2025, 10:31
door Barry2001
Hoever ben je gekomen Joppe, kan ik een plaatsje voor je reserveren in een kamer?

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: wo 05 feb 2025, 14:01
door WrineX
Nog lang niet klaar maar doe toch maar een kamertje, mag klein zijn. graag zelfs. neem hoe dan ook iets kleins mee dus. vers van de pers probeersel :)

iets wat ik al een langere tijd wou proberen :) , vast een goed idee om dat dan mee te nemen haha

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: do 06 feb 2025, 21:45
door Barry2001
Heb je bij kamer 4 in gezet Joppe (westerwolder valt helaas af daar). Dit is een relatief kleine kamer, van de muziekschool hier. Akoestisch ook prettig!

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: vr 07 feb 2025, 0:52
door WrineX
Dank je Barry ! ik weet niet of het wat wordt dit keer. ik heb je een berichtje gestuurd.


post wel even de video van gister, anders zonde van het opnemen.

HMm het ziet er niet al te best uit :( ik ben niet tevreden met wat ik gemaakt heb. hoe dan ook hier wel deel 3... en er is ook nog een deel 4... wellicht dat ik dan de handdoek in de ring gooi. of ik moet nog iets verzinnen... in 1 dag..

Deel 3, grotere tweeter. met de hoop dat spreiding zoals de oude solosounds zou zijn. slecht, maar wel vermakelijk.



Groetjes Joppe

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: vr 07 feb 2025, 1:28
door WrineX
En deel 4 , mogelijk laatste deel... ben nog steeds niet blij. en de tijd tikt :( grote kans dat ik gewoon een keer ga luisteren tijdends de ZBA :), wellicht wat opnames maak als mensen dat ok vinden. hoe dan ook deel 4 is een coaxial midrange. een idee wat ik al langer had en wellicht wel gaat werken in de toekomst. dit keer vond ik het matig... maar wel weer wat geleerd.

Deel 4 Coaxial planar driver


Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: vr 07 feb 2025, 2:17
door TTS
Je kunt toch ook meenemen wat je hebt, als het geluid produceert. En dat laten horen met je verhaal hoe je dit hebt waargemaakt en wat je nog gaat doen. Dat is toch juist ook interessant. Het hoeft toch niet meteen top notch te wezen...? Dan is het maar een tussenstap product. Hey, we zijn toch allemaal in ontwikkeling.

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: vr 07 feb 2025, 8:27
door Walt
Mee eens, het leertraject is belangrijker dan het geluid soms, en jij bent altijd heel innovatief bezig, mijn respect heb je!

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: za 08 feb 2025, 22:05
door WrineX
Oh dan toch nog een deel 5

wel kort omdat ik geen tijd had om te filmen... ik was al van het foutjes maken en dingen 3 keer doen.. dus ook nog met de camera klooien was iets te veel. hoe dan ook erg leuke dag weer !!! wat een mooie projecten waren er en dan heb ik nog niet eens alles bekeken of gehoord !


Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: zo 09 feb 2025, 12:49
door richard
WrineX schreef: za 08 feb 2025, 2:06
Met wat fuckups hier en daar (een van mijn inslag moeren is dol en de inbus zit er in vast :( bijzonder poep)..
Is mij ook wel overkomen. Druk je ze er bij het indraaien van de boutjes los.
Sindsdien borg ik ze aan de achterzijde met een klein schroefje.

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: zo 09 feb 2025, 18:10
door WrineX
richard schreef: zo 09 feb 2025, 12:49
Is mij ook wel overkomen. Druk je ze er bij het indraaien van de boutjes los.
Sindsdien borg ik ze aan de achterzijde met een klein schroefje.
ja exact dat :( en ik dacht precies het zelfde, nadat het gebeurde.... volgende keer wellicht iets groter gat en dan wat CA lijm er in en op de achterkant. weer wat geleerd!

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: zo 09 feb 2025, 18:13
door Walt
Twee componenten lijm werkt ook goed, wel opletten dat de schroefdraad schoon blijft.

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: zo 09 feb 2025, 18:59
door Henkjan
btdt. sindsdien bijna nooit meer gebruikt.

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: zo 09 feb 2025, 19:17
door WrineX
Henkjan schreef: zo 09 feb 2025, 18:59
btdt. sindsdien bijna nooit meer gebruikt.
twijfel ik ook aan, om ze nog te gebruiken :)

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: ma 10 feb 2025, 2:24
door WrineX
En het aller aller laatste deel , deel ^6 gelul over wat ik gemaakt had en wellicht liever anders zou willen, + 2 liedjes. Wende en Musica Nuda (niet dat dat boeiend is voor de mensen die het al gehoord hadden maarja)

Part 6 (laatste)


dan is het ten minste compleet :)

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: ma 10 feb 2025, 19:34
door Bean
Hoi Joppe,
Allereerst bedankt voor je demo afgelopen zaterdag. Ik vond je last minute creatie best lekker klinken. En dat voor een probeersel :goeie:
Wat ik me afvraag: kun je de bout met vrijdraaiende inslagmoer niet naar voren trekken zodat hij weer in het hout grijpt?

Re: ZBA 2025 Hengelo Bouw verslag als ik het haal :)

Geplaatst: ma 10 feb 2025, 20:01
door WrineX
helaas niet ik heb het gepobeerd :( lijkt er op dat ik of de behuizing moet slopen of uit boren... als ik de woofer wil vervangen past hij toch niet dus dan is het hout de lul :) haha