Pagina 1 van 1

Probleem met filter

Geplaatst: do 28 dec 2006, 11:11
door ldm-tuning
Ik heb een setje speakers gebouwd,maar nu heb ik een probleem met het filter.
In de tekening wordt 2 keer R1 gebruikt en nooit R3,nu was mijn vraag is dit een fout op de tekening of heb ik de foute spullen?

Afbeelding

L1 = 1,2 mH
L2 = 0,47 mH
C1 = 10 uF Elko glatt
C2 = 3,9 uF MKP
R1 = 1,0 Ohm Max [5watt]
R2 = 2,2 Ohm Max [5watt]
R3 = 10 Ohm Max [5 watt]

De rondjes zijn de woofers

Geplaatst: do 28 dec 2006, 11:29
door SARK
Kun je wat meer info geven :?:
Welk ontwerp/welke units/waar is het originele ontwerp te vinden/etc.

Geplaatst: do 28 dec 2006, 11:31
door 4-weg
Maak je geen zorgen. Klein foutje op de tekening.
R1 is de allereerste weerstand in de tekening en daarna gewoon door tellen. R2 en R3 vormen een spanningsdeler voor de tweeter om het niveau van deze aan te passen.

Geplaatst: do 28 dec 2006, 11:31
door ldm-tuning
Het is de ct223 van klang tong
Een kleine TL met omnes audio componenten

Geplaatst: do 28 dec 2006, 11:46
door SARK
Klang und Ton schreef:
Mit einem Spannungsteiler aus 2,2 und 10 Ohm sankt der Pegel um 3 kHz

Geplaatst: do 28 dec 2006, 11:52
door ldm-tuning
Dus R3 zit tussen de + en de - van de tweeter in?

Geplaatst: do 28 dec 2006, 13:08
door Maurice01
ldm-tuning schreef:
Dus R3 zit tussen de + en de - van de tweeter in?
Ja