Pagina 1 van 1
DLCP hangt.....
Geplaatst: zo 05 jan 2025, 16:11
door Hans Nootdorp
Na enkele jaren probleemloos spelen, blijft de DLCP (van Hypex) in mijn versterker hangen.
Tekst op display toont "Bootloader mode" en hij reageert nergens op (noch op AB noch op toetsen op front.
230v-steker er uit help i.i.g. niet.
Probleem is onstaan na stroomuitval in huis.
Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen en de DLCP te resetten of zo?

Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: zo 05 jan 2025, 17:33
door dre
In de manual staat in ieder geval niet.....
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: zo 05 jan 2025, 18:26
door ds23man
De firmware opnieuw uploaden.
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: zo 05 jan 2025, 19:28
door Hans Nootdorp
Ok, bedankt Gerard. Ik ga er mee aan de slag.
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: do 08 jan 2026, 16:01
door Hans Nootdorp
Ik heb nu weer tijd om mijn probleem met mijn DLCP aan te pakken.
Uploaden van de firmware lukt mij niet.
Als ik mijn versterker met DLCP aanzet, speelt hij wel muziek, maar reageert noch op mijn AB noch op de toetsen op het front.
Op het display is deze tekst te zien:
Als ik HFD-programma heb opgestart en mijn laptop verbind met de UTP-aansluiting van het inputboard, dan wordt het display zwart. De muziek blijft spelen.
De HFD SW ziet de DLCP niet.
Is er een manier om de DLCP op één of andere wijze te resetten?
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: do 08 jan 2026, 17:08
door ds23man
Een mailtje naar Hypex is meestal meer effectief dan WCeend.
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: vr 09 jan 2026, 14:34
door Hans Nootdorp
Mailtje naar Hypex-support is de deur uit. Ik ben benieuwd....
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: vr 09 jan 2026, 21:48
door Rob Dingen
Laat hier even de oplossing horen als je die krijgt?
Rob
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: za 10 jan 2026, 11:23
door 211audio
Hier stond een niet werkende oplossing van Chatgpt 5.0
Dus verwijderd
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: za 10 jan 2026, 11:55
door ds23man
Zelden zo'n totale onzin gezien.
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: za 10 jan 2026, 13:00
door Shadow
Er wordt gewoon een hoop poeha herhaald wat ergens van een forum geskimmed is, levensgevaarlijk...
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: za 10 jan 2026, 14:02
door gnl1
Hans Nootdorp schreef: ↑do 08 jan 2026, 16:01 Als ik HFD-programma heb opgestart en mijn laptop verbind met de UTP-aansluiting van het inputboard, dan wordt het display zwart. De muziek blijft spelen.
De HFD SW ziet de DLCP niet.
Welke versie HFD heb je gebruikt? Ik heb een soortgelijk probleem met een FusionAmp gehad en dat is opgelost door een oude versie HFD te gebruiken om de Firmware te flashen. De USB communicatie van HFD is gewijzigd en dat werkt niet altijd goed met alle Windows versies en DLL's.
Hier
https://www.hypexdirect.com/support/downloads/ staan nog oude HFD versies.
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: za 10 jan 2026, 15:14
door ray5150
Het is me wel een thriller, zeg.
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: za 10 jan 2026, 15:37
door Hans Nootdorp
De boel draait hier weer.
Antwoord van Hypex (Henk Woldhuis) heeft mij op het rechte spoor gezet.
Ik had nl. mijn laptop verbonden met de UTP-poort van het DLCP-bord. Maar voor communicatie met laptop moet natuurlijk de USBpoort worden gebruikt. Stom van mij.
Heb wel meteen ook de laatste versie van HFD gebruikt, die de DLCP ondersteunt; V 4.9.7.
Firmware voor de DLCP van de Hypex website gehaald:
https://www.hypex.nl/support/discontinu ... add-on-set
Totaal stelde het eigenlijk niets voor, maar ja, dat is wel vaker achteraf....
Re: DLCP hangt.....
Geplaatst: za 10 jan 2026, 17:06
door Shadow
Mooi dat het opgelost is!