Pagina 1 van 1

bass en treble doen het weer (!)

Geplaatst: di 17 dec 2024, 18:38
door HH.Scott
Hallo iedereen, een paar jaar geleden kocht ik een Luxman L200 versterker die was gereviseerd. Door verhuizen etc etc duurde het 1,5 jaar voordat ik hem aansloot... [-( Toen kwam ik er pas achter dat de treble en bass niet functioneren. Ze doen niks. Terugsturen vond ik geen optie meer....
Ik vermoed dat ze zijn gepasseerd om de een of andere reden (?) Wanneer ik de versterker eens open, kan ik ze dan opzoeken en vervolgens zien of ze in het circuit meedoen of niet? Wellicht kan ik het zelf herstellen dan en dan hoor ik wel wat ze doen.

Fotoos van het binnenwerk volgen later nog.

Screenshot 2024-12-17 18.32.44.png

Re: bass en treble doen het niet

Geplaatst: di 17 dec 2024, 18:47
door Barry2001
Heb je ‘function direct’ ingeschakeld?

Re: bass en treble doen het niet

Geplaatst: di 17 dec 2024, 18:48
door beijert
Of tone defeat knopje niet helemaal lekker meer.

Re: bass en treble doen het niet

Geplaatst: di 17 dec 2024, 18:51
door Barry2001
Ja weet ff niet zeker of het zo heet, function direct, veel Luxman’s hebben een knopje om de toonregeling te bypassen.

Re: bass en treble doen het niet

Geplaatst: di 17 dec 2024, 19:06
door HH.Scott
Daar heb ik helemaal niet aan gedacht ook...!

tone defeat (in) bij ingedrukt.. heet het

Dat probeer ik eerst

Re: bass en treble doen het niet

Geplaatst: di 17 dec 2024, 19:07
door TTS
Barry2001 schreef: di 17 dec 2024, 18:51
Ja weet ff niet zeker of het zo heet, function direct, veel Luxman’s hebben een knopje om de toonregeling te bypassen.
Het heet "tone defeat" en is het meest linker knopje in dat rijtje rechts in beeld.

Re: bass en treble doen het niet

Geplaatst: di 17 dec 2024, 19:20
door beijert
Barry2001 schreef: di 17 dec 2024, 18:51
Ja weet ff niet zeker of het zo heet, function direct, veel Luxman’s hebben een knopje om de toonregeling te bypassen.
:mrgreen: ah, zelfde idee dus.

Het zal inderdaad niet de eerste keer zijn dat het niet helemaal lekker werkt. Misschien omdat die knoppen nooit gebruikt worden?

Re: bass en treble doen het niet

Geplaatst: di 17 dec 2024, 19:47
door HH.Scott
Het knopje ook ff 37x in en uit bewogen.. of was het 38x :think:

Het functioneert!!

Het maffe is dat het omgekeerd functioneert als eerder gedacht: het knopje IN is juist gebruik maken vd tone controls. Gezien de andere knopjes ook weer logisch: indrukken = gebruiken van de aanpassing

Bedankt allen :dank:
20241217_194335.jpg

Re: bass en treble doen het weer (!)

Geplaatst: wo 18 dec 2024, 10:13
door Shadow
Mooi mooi