Buiten audio
Geplaatst: zo 01 dec 2024, 17:16
Hoi allamaal.
Heel lang geleden ben ik hier actieve (lezer) geweest. Heb ooit eens zelf wat speakers gemaakt. Geen grootse zaken. Wel tof.
Nu ben ik thuis mijn terras aan het verbouwen - en wil ik wel graag geluid aldaar. Terras is zo’n 20x10m groot. In de ene hoek een buitensalon, diagonaal de andere hoek de eettafel en in het midden ergens het zwembad.
Optie 1:
Ik leg wat kabeltjes klaar. Zet ergens op een beschutte plaats een versterkertje (niks te fancy, waarschijnlijk zo een TP3018 of hoe heten die dingetjes). Dan maak ik speakers mbv een Seas buitenluidspreker.
Bijvoorbeeld: https://www.reichelt.de/einbaulautsprec ... 04632.html
Als bron staat er een raspberry pi die ik kan bedienne via gsm. Ik heb m’n hele huis vol Logitech Squeezeboxen staan, tegenwoordig Lyrion Media Server denk ik.
Voordeel: druk op de knop en ik heb muziek.
Nadeel: audiokwaliteit beperkt.
Optie 2:
Ik trek het me allemaal niet aan en koop me draagbare bluetooth dingen (UltimateEars) kost me mogelijks het 3 voud (?). Wel dancy en hip en bezoek kan makkelijk via bluetooth overnemen en zelf iets laten horen. Belangrijk voor als je kinderen tieners zijn.
Hoewel met bovenstaande (squeezebox) ik een plugin heb dat je kan AirPlay doen (apple only) naar elk van m’n squeezeboxen.
Nadeel: je moet die dingen buiten zetten, opladen en als je klaar bent weer opruimen (en binnen een plaatje voor hebben).
Voordeel: erg “””goede””” geluidskwaliteit. Voor het niet geoefende oor althans. Heel erg digitaal opgepimpt denk ik.
Wat zouden jullie doen?
Heel lang geleden ben ik hier actieve (lezer) geweest. Heb ooit eens zelf wat speakers gemaakt. Geen grootse zaken. Wel tof.
Nu ben ik thuis mijn terras aan het verbouwen - en wil ik wel graag geluid aldaar. Terras is zo’n 20x10m groot. In de ene hoek een buitensalon, diagonaal de andere hoek de eettafel en in het midden ergens het zwembad.
Optie 1:
Ik leg wat kabeltjes klaar. Zet ergens op een beschutte plaats een versterkertje (niks te fancy, waarschijnlijk zo een TP3018 of hoe heten die dingetjes). Dan maak ik speakers mbv een Seas buitenluidspreker.
Bijvoorbeeld: https://www.reichelt.de/einbaulautsprec ... 04632.html
Als bron staat er een raspberry pi die ik kan bedienne via gsm. Ik heb m’n hele huis vol Logitech Squeezeboxen staan, tegenwoordig Lyrion Media Server denk ik.
Voordeel: druk op de knop en ik heb muziek.
Nadeel: audiokwaliteit beperkt.
Optie 2:
Ik trek het me allemaal niet aan en koop me draagbare bluetooth dingen (UltimateEars) kost me mogelijks het 3 voud (?). Wel dancy en hip en bezoek kan makkelijk via bluetooth overnemen en zelf iets laten horen. Belangrijk voor als je kinderen tieners zijn.
Hoewel met bovenstaande (squeezebox) ik een plugin heb dat je kan AirPlay doen (apple only) naar elk van m’n squeezeboxen.
Nadeel: je moet die dingen buiten zetten, opladen en als je klaar bent weer opruimen (en binnen een plaatje voor hebben).
Voordeel: erg “””goede””” geluidskwaliteit. Voor het niet geoefende oor althans. Heel erg digitaal opgepimpt denk ik.
Wat zouden jullie doen?