Pagina 1 van 1

De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: vr 04 okt 2024, 18:05
door Shadow
Door de medische situatie loopt het wat langzamer, maar ik was begonnen met een akupanel paneel boven de eettafel:
20241004_175650.jpg
Daar heb ik vandaag een lijst omheen gezet zodat dat er netjes uit ziet :relax:

Nu hangt er achter de bank een paneel aan de muur dat ik ooit heb gekregen van Rik, dat gedeelte wordt ook met akupanel bekleed, achter de speakers nog een diffusor kit van Thomann oid en dan zijn we op weg \:D/

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: vr 04 okt 2024, 19:11
door Olaf Analogue
Wauw! Een hele mooie en smaakvolle oplossing zo. Dit alleen al gaat ook goed hoorbaar meer rust in de weergave opleveren!
Goed bedacht, netjes gedaan!

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: vr 04 okt 2024, 19:23
door Shadow
Dankje! Ik kreeg al terug van een vriend of ik een lattenbodem aan het plafond geschroefd had [-(

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: vr 04 okt 2024, 19:40
door Barry2001
Leuk! Ga je veel plezier van hebben. De akoestische aanpassingen hier zijn in elk geval by far de grootste winst ooit geweest in upgrade geluid. En als voordeel, je kunt het niet snel verkeerd doen.

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: za 05 okt 2024, 16:48
door Chocomel
Zo'n paneel is toch van vilt met hout? Bij jou lijkt hij een paar centimeter dikker te zijn. Heb je er wol achter?

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: za 05 okt 2024, 18:45
door Shadow
Zit op een frame gemonteerd dat aan het plafond geschroefd zit op de goeie plekken...

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: zo 06 okt 2024, 16:26
door rikpost
Netjes zo !
En wat leuk dat je nog steeds plezier van mijn creatie hebt .

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: ma 07 okt 2024, 5:50
door Walt
Erg netjes zo!

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: za 12 okt 2024, 15:48
door Wieger61
Ziet er prachtig uit :-) maar klinkt het ook prachtig? Smaakkwestie? Met teveel demping hoor je alleen in een gelijkzijdige driehoek voor je boxen nog genoeg hoge tonen.

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: za 12 okt 2024, 18:25
door Wieger61

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: za 12 okt 2024, 20:26
door Shadow
Wieger61 schreef: za 12 okt 2024, 15:48
Ziet er prachtig uit :-) maar klinkt het ook prachtig? Smaakkwestie? Met teveel demping hoor je alleen in een gelijkzijdige driehoek voor je boxen nog genoeg hoge tonen.
Je hebt niet snel te veel demping en ik heb achter met luisterstek nu nog geen akupanel hangen, of achter de speakers.

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: zo 13 okt 2024, 9:48
door Wieger61
OK

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: za 19 okt 2024, 17:43
door richard
De onderkant van de tafel misschien ook bekleden. Wordt ook wel in restaurants gedaan.

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: za 19 okt 2024, 20:42
door rikpost
Je hebt natuurlijk alleen maar gevoeld ?
Wanneer je er onder kijkt zie je dat het kauwgom is :lol:

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 10:13
door Shadow
Met 2 honden en een kat zou dat een haar verzamelpunt worden...

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 10:38
door ds23man
Dan hoef je nog maar op 1 plek te stofzuigen....

Re: De huiskamer als luisterruimte

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 11:45
door Shadow
:-k