Pagina 1 van 1
Labvoeding bouwen
Geplaatst: za 20 jul 2024, 8:58
door Shadow
Ik heb een hele grote Delta SM3540 rackvoeding, die er 35 volt en 40 ampère uit duwt indien nodig, maar ik wil een iets fijnere hebben ook nog, nu kom ik met opruimen een NOS Delta S28-10 tegen in de garage, apparaat is al zeker 30 jaar oud en niet gebruikt, ziet er keurig uit, service manual opgediept en met 2 regelpotmeters kan ik de spanning en stroombegrenzing regelen tussen de 0 en 28 volt en 0-10 ampère. Prima ding, ik heb een 19 inch rack van marktplaats gekocht waar ie in past en dan kunnen de aansluitingen ernaast. Nu ben ik alleen op zoek naar de schroeven die in het rack horen, op m'n werk hebben we die ook - maar daar kom ik nu door m'n ziekte en behandelingen even niet - maar het zijn m3 of m4 schroefjes met alleen draad aan het uiteinde, als ik zoek op 19 inch rack fasteners kom ik de m6 boutjes en kooimoeren zo tegen, maar de schroeven voor de bouwstenen niet

Het gaat om een enkele uitvoering van zo'n din 41494 rack, en de schroeven boven en onder in de voorkant waar de bouwstenen mee gezekerd worden, of als er veel insteek kaarten in zitten, dan zitten er locatie lijsten die links en rechts vastgeschroefd zitten en de bouwstenen in hun connectors aandrukken. Hij wordt niet veel kleiner dan de SM3540 zo, maar wel wat lichter hopelijk
2 metertjes, 2 draaiknoppen, 2 Hirschmann bussen erop en een zekering houder, frontje, klaar.
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: za 20 jul 2024, 10:13
door ray5150
Heb je toevallig 1 zo'n schroefje, dat je er een foto van kan maken ?
Ik heb ergens een bakje met slooponderdelen van 19 Inch racks.
Waarschijnlijk heb ik er wel een aantal.
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: za 20 jul 2024, 10:21
door ray5150
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: za 20 jul 2024, 11:16
door cool
Als ik de maten krijg kan ik van normale boutjes wel het begin glad draaien. Maar voldraad boutjes gaan er toch ook wel in dacht ik?
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: za 20 jul 2024, 11:18
door Shadow
Ja dat wel, ik wacht even tot ik het rack thuis heb Loek, bedankt voor het aanbod iig!
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: za 20 jul 2024, 11:34
door Pjotr
cool schreef: ↑za 20 jul 2024, 11:16
Als ik de maten krijg kan ik van normale boutjes wel het begin glad draaien. Maar voldraad boutjes gaan er toch ook wel in dacht ik?
De units zitten gewoon met M3 geborgd. Normaliter zit dat met kartelboutjes die je met de hand kunt vast draaien. Maar even fraai zijn laagkop inbus met een nylon ringetje: *** als je ze niet veelvuldig wisselt. Spannender is of die M3 strips in de kasten er bij zitten.
*** De forum parser lust de url niet kennelijk. Even met de hand plakken dan:
CODE: Selecteer alles
https://www.rvspaleis.nl/bouten/binnenzeskant/din-7984/din-7984-[-]-a2-[-]-m3
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: za 20 jul 2024, 11:37
door Shadow
Komt goed!
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 18:45
door Shadow
Rackje binnen en het past nog ook

Sta ik wel met m'n mond vol tanden dat de schroefdraad in het rack M2 is
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
dat zat toch anders in m'n hoofd
Heb er een paar voetjes onder gemaakt en de kunstof bouwsteen montage geleiders eruit gehaald, naast de Delta nog een frontje smurven zodat er een paar paneelmeters in kunnen en aansluitbussen etc.
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 19:56
door cool
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 20:37
door ray5150
Ik meen dat de schroefdraad in die strips M2,5 is. zal straks eens kijken.
Dacht dat bij al die racks min of meer universeel was.
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 20:44
door Shadow
Ik heb vanmiddag met een fietsspaak vastgesteld dat m2 ook prima gaat, maar M2,5 dat is wat lastiger te krijgen bij de handel...
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 21:49
door Shadow
Laat ik nu nog een stuk 3mm alu ergens vinden en daar ook nog met wat zaag en vijlwerk een redelijk passend paneeltje van hebben kunnen maken

Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: di 23 jul 2024, 9:16
door Pjotr
ray5150 schreef: ↑ma 22 jul 2024, 20:37
Ik meen dat de schroefdraad in die strips M2,5 is. zal straks eens kijken.
Dacht dat bij al die racks min of meer universeel was.
Klopt wel! Er zijn zowel M3 als M2,5 insert strips. M2,5 is wel het meest gangbaar. Ikzelf gebruikte de M3 strips. Zijn ook ideaal om tweeters in kasten vast te zetten op smalle tandjes

Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: di 23 jul 2024, 10:26
door ray5150
Blijkbaar, ja. de stripjes die ik heb zijn "gewoon" M3 draad.
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: di 23 jul 2024, 10:32
door Shadow
Ik zal wel M2,5 hebben en dan past M2 natuurlijk ook wel, maar trek je snel dol, ik zal eens kijken of ik nog ergens aan wat M2,5 kan komen, dacht dat EOO dat ook in het assortiment had...
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: di 23 jul 2024, 10:50
door Pjotr
Dat linkje wat Ray eerder gaf heeft zowel M2,5 schroefjes als M3 glijmoertjes voor 19" frames! En als het lastig wordt met boutjes en moertjes:
https://www.rvspaleis.nl/ leveren per stuk en tegen redelijke prijs.
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: di 23 jul 2024, 10:56
door Shadow
Klopt, had ik gezien hoor, komt goed.
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: di 23 jul 2024, 12:17
door cool
Het gaat ook maar over 8 schroefjes
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: di 23 jul 2024, 13:12
door Shadow
Iets meer, voor de connectors achter in de kast ook nog wat, maar idd, het is geen wereld hoeveelheid, ik heb tijd genoeg en andere dingen om aan te prutsen als het lijf het toe laat...
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: wo 24 jul 2024, 22:43
door Shadow
Metertjes er nog in, maar de gatenzaagset van de Lidl zit geen 55mm in, die springt van 44 naar 68mm
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: wo 24 jul 2024, 23:21
door ray5150
Analoge meters zeker ?
Zit er geen Toolstation in Vlissingen ?
Die hebben verbazend veel voor redelijke prijzen.
Re: Labvoeding bouwen
Geplaatst: wo 24 jul 2024, 23:23
door Shadow
oh verrek die zit er wel ja, vergeet ik altijd gewoon...
Analoog idd.