Pagina 1 van 1

GZ37 gelijkrichter buis

Geplaatst: za 29 jun 2024, 16:46
door Walt
Wie heeft er nog eentje liggen?

Groetjes Walter

Re: GZ37 gelijkrichter buis

Geplaatst: zo 30 jun 2024, 10:08
door Regenpak
Die zie je niet vaak. Wat is er mis met een GZ34?

Tjerk

Re: GZ37 gelijkrichter buis

Geplaatst: zo 30 jun 2024, 12:24
door Walt
Ik begreep dat een GZ34 de spanning er direct opknalt en de GZ37 vertraagd, maar afgezien daarvan, zou de GN34 verder geschikt zijn denk je?

Re: GZ37 gelijkrichter buis

Geplaatst: zo 30 jun 2024, 21:34
door Regenpak
Een 1N4007 doet dat, een GZ34 niet. Ik weet niet waar je dat idee vandaan hebt maar geen enkele gelijkrichtbuis doet dat. Ook niet de direct verhitte exemplaren als 5U4. Maar die gaan wel veel sneller. De GZ34 is vrijwel identiek aan de GZ37. In ieder geval indirect verhit, zie ook de datasheets.

Tjerk

Re: GZ37 gelijkrichter buis

Geplaatst: za 06 jul 2024, 19:57
door Walt
Inmiddels een CV 378 van Philips (nieuw) gevonden bij Wim Rotte van electrontubes.nl. Dus deze kan op slot.