Pagina 1 van 1
Kruispincet
Geplaatst: zo 26 mei 2024, 11:55
door AatV
Net in huis : een kruispincet.
Nauwelijks een gereedschap te noemen, maar wel handig bij het positioneren van onderdelen.
Je hoeft niet meer te knijpen, de pincet houd het zelf wel vast.
groet,
Aat
Re: Kruispincet
Geplaatst: zo 26 mei 2024, 13:28
door ray5150
Dat zijn zeker handige dingetjes.
Ik gebruik al een tijdje zo eentje :
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-2 ... pincet-set
Met name voor SMD weerstandjes en condensatoren erg praktisch.
Nu gaan er weer mensen zeuren of ik soms aandelen HBM heb, onderhand wel ja, aardig wat geld daarnaar toe gebracht de afgelopen jaren...
Re: Kruispincet
Geplaatst: ma 27 mei 2024, 19:02
door Chocomel
Fijn hè, als je eenmaal met een goed pincet hebt gewerkt, wil je niet meer terug.
Ik ben wel fan van dit pincet:
Lindström SM 108
Re: Kruispincet
Geplaatst: di 28 mei 2024, 14:46
door timpert
Goede pincetten zijn inderdaad erg fijn. Wat jaren geleden was ik in Akihabara, en daar was een winkeltje waar ze alleen maar pincetten en tangen verkochten. Daar heb ik dit setje meegegrist:
Ik gebruik het heel vaak, uitstekende aankoop.
Re: Kruispincet
Geplaatst: di 28 mei 2024, 16:16
door Leeuwarden
Re: Kruispincet
Geplaatst: wo 29 mei 2024, 14:12
door timpert
Ik weet niet meer hoe het winkeltje heette, maar als je een zaak ongeveer zo groot als een kleine boekhandel gevuld krijgt met alleen maar tangen en pincetten, dan geeft dat een beetje aan hoeveel er in de winkels in die wijk te zien en te kiezen valt. Ik heb in ieder geval intens van de keuzestress genoten, en ik baalde dat ik een koffer en geen container bij me had.
Later ben ik ook nog naar Kappabashi-dori geweest, en dat is voor keukennerds wat Akihabara is voor elektronicanerds. De winkeltjes zijn klein, maar staan tjokvol gepakt met de meest uiteenlopende spullen. Een van de plekken waar ik beslist nog eens naar terug wil. Het is echt overweldigend, het meest intense kid-in-a-candy-store gevoel wat je kan ervaren.