Pagina 1 van 1

2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Geplaatst: do 23 mei 2024, 10:57
door Piet1950
Beste forumvrienden,

De hier aangeboden versterker is een klasse A buizenversterker. De versterker beslaat de gehele audioband met lage vervorming, en levert 2x15W in 8 Ohm. Maar op de uitgangen kunnen eventueel ook 6 of 16 Ohm luidsprekers aangesloten worden.

De versterker is uitgerust met de volgende buizen: 2x 6BR7, 2x ECC81, 4x 6L6GC/6P3P en 1x 1805.
De uitgangstrafo's zijn 2x U200 balanstrafo's van Amroh. die hier over gedimensioneerd gebruikt worden.

De voedingstrafo is type P200 van AMROH, vooraf gegaan door een extra autotrafo om de netspanning aan te passen. De gelijkrichting van de hoogspanning vind plaats met diodes en een buisgelijkrichter. Er is o.a. ook een S200 smoorspoel toegepast.

Er is een duidelijk schema beschikbaar.

Bij de versterker wordt een complete set reserve buizen meegeleverd. Voor wie andere eindbuizen wil proberen, kunnen de 4 meegeleverde 6L6GC/6P3P buizen eventueel vervangen worden door o.a. 4 stuks 5881WXT buizen.

De versterker kan hier bij mij (Alblasserdam) beluisterd worden. Vanwege het gewicht en de kwetsbaarheid van de buizen, alleen ophalen.
De prijs is 500,- euro.
6L6 voorkant 1.JPG
6L6 zijkant 1.JPG
6L6 achterkant 1.JPG
6L6 onder 3.JPG
6L6 stereo U200.JPG
6L6 stereo voeding.JPG
6L6 buizenset.JPG

Re: 2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Geplaatst: do 23 mei 2024, 11:49
door Henkjan
he @Walt: jij zocht toch een buizenversterker?

Re: 2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Geplaatst: do 23 mei 2024, 13:17
door hannesie
Dat is een topper!!

Re: 2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Geplaatst: do 23 mei 2024, 17:13
door Walt
Ha Henkjan, klopt, maar liefst een hele goedkope, dit is wat boven budget.

Re: 2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Geplaatst: do 23 mei 2024, 18:29
door Marp
:schoon:

Graag geen grappen en discussies in advertenties.

Re: 2x15W klasse A stereo versterker met Amroh U200 trafo's

Geplaatst: do 06 jun 2024, 20:31
door Piet1950
Deze versterker is verkocht....