Pagina 1 van 1
Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
Geplaatst: ma 06 mei 2024, 0:42
door OpaBert
Gezocht trafo 300 mA x 6 is 1,8 A bij 40 Volt
Reken maar gewoon mee elke combinatie die hier uit komt is te gebruiken
Dus 80 Volt 600 mA ook
2X20V 1.8 Amp
2x22 volt is ook goed
42 Volt 1.8A of 2Amp
Wel ringkern Wil het kompact en Simpel aan te passen met een paar windingen in serie primair
Dus dan niet ingepot , daar kan ik niks mee .
Zoek ook nog een 5,5 volt 15 Amp trafo
Mag EI kern zijn Ook Ringkern is welkom
Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
Geplaatst: ma 06 mei 2024, 9:22
door douwebakker
Hoi Bert. 2x30V 2A is zeker net iets te veel.
Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
Geplaatst: ma 06 mei 2024, 14:20
door Regenpak
6x42=252 dus je zou ook direct de netspanning kunnen gebruiken...
Tjerk
Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
Geplaatst: ma 06 mei 2024, 20:10
door OpaBert
douwebakker schreef: ↑ma 06 mei 2024, 9:22
Hoi Bert. 2x30V 2A is zeker net iets te veel.
Ja is 60 Volt in plaats van 40Volt
Wat ik wel kan doen is die 30 volt gelijkrichten en de buizen met DC van gloeispanning voor zien , Om ook maar op Tjerk zijn oplossing te reageren , ik vind de net spanning op de gloeidraden een gevaarlijke oplossing
Dat deden we in het verleden wel
Ook de Hoogspanning regelrecht de 220 verdubbelen of verdrievoudigen
Het heeft ook een naam Dat was van een Crematorium in Amsterdam meen ik
De D’r Sterfhuis voeding o.i.d.

Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
Geplaatst: di 07 mei 2024, 16:54
door Regenpak
OpaBert schreef: ↑ma 06 mei 2024, 20:10ik vind de netspanning op de gloeidraden een gevaarlijke oplossing
Dat is het ook.
Tjerk
Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
Geplaatst: di 07 mei 2024, 20:04
door BamiKanarieSoep
Hoi Bert,
Heb je aan deze trafo iets, is 2 * 48 volt, VA onbekend ( staat niets vermeld ) . Zo te zien kun je afwikkelen, of bij wikkelen in tegengestelde richting....
Laat maar weten of je hem kunt gebruiken, hij ligt hier maar te niksen.
Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
Geplaatst: di 07 mei 2024, 20:48
door OpaBert
Haha jij hebt denk ik hetzelfde betaald ervoor als ik 5€
Ik heb er toen 2 gekocht
Ik denk er over om ze als scheidings trafo te gebruiken voor o.a mn Hickok buizen tester is wel geen 110 volt maar ik denk dat ik probeer er 20 volt op te wikkelen
Maar als gloeistroom trafo is hij veeel te zwaar 250 Watt ik heb 80 Watt nodig Gerrit
Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
Geplaatst: di 07 mei 2024, 21:06
door BamiKanarieSoep
Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed
Geplaatst: di 07 mei 2024, 21:15
door OpaBert
Ja echt
Gisteravond zat ik op 40 met PA1K ik riep hem aan omdat ik die ook al heel lang ken
Zegt hij Bert dat is lang geleden Ja zei ik 2010 ongeveer Toen ben ik gestopt met Radio En hij zegt Vorige week sprak ik nog over jou
Of iemand ooit pa3eka nog gehoord heeft
En mee komt die Ander erbij PA1JOS
En hebben we nog wat oude koeien uit de sloot gehaald Was gezellig
