Pagina 1 van 1

Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 17:36
door jarno78
https://i.postimg.cc/cJFgR74x/IMG-2593.jpg

https://i.postimg.cc/k4DVfVBx/IMG-2599.jpg


Beste allemaal, volledig nieuw hier. Ik heb een voorsterker Siemens ecc 83 buisjes. Aparte phono voeding. 2 maal pre out. Hij klinkt prachtig. Zou iemand een idee van een schema hebben? Wat is de bron? Ik hoop dat hier knappe koppen zitten die mij kunnen helpen. Alvast dank.

Mvg en dank Jarno

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 17:45
door jarno78

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 17:50
door Henkjan
hoi Jarno, welkom hier


ik heb de foto's maar even als bijlage gedaan, dan blijven ze er staan ook al stopt postimg er mee

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 17:55
door Barry2001
Heb deze zelfbouw hier op het forum niet eerder gezien in elk geval. Hoe ben je eraan gekomen?

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 18:21
door jarno78
Dankjewel voor je hulp. Ik heb deze van een Tom in België gekocht. Hij kon mij niet zeggen wat de originele was. Wel dat er goede onderdelen gebruikt zijn.

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 18:25
door jarno78
Ik speel het over twee quad II en quad esl 57. Laatste door quad musikwiedergabe gereviseerd. Quad II door vintage audio repair

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 18:31
door Barry2001
Denk dat de versterker al wat ouder is, waar niks mis mee hoeft te zijn overigens. Styroflex condensatoren waren vroeger populairder dan nu.
Ja wie weet dat iemand hier op het forum de versterker herkend.

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 18:45
door RobertD
Ik heb de indruk dat het een zelfbouw versterker is op basis van een elektuur ontwerp uit de jaren ‘80.
Volgens mij iets van een SRPP versterker.
Zal eens door mijn archief bladeren of ik een kopie van het schema heb.
De layout komt me bekend voor omdat ik een keer zo’n versterker heb gemodificeerd voor iemand, omdat de gain nogal hoog is.
De ingangsprint lijkt op de elektuur “busprint”

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 18:50
door RobertD
Ik kon alleen een franse versie vinden, maar misschien heeft iemand hier de NL versie:
http://lechauffeurdecathodes.fr/srpp.pdf

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 19:21
door jarno78
Wow. Dat je dat zo snel vindt. Lijkt er idd op.

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 19:25
door Rob Dingen
Dat is hem niet, die heb ik vroeger ooit gebouwd.

Rob

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 19:56
door Kappa7
Ziet er wel uit als een Electuur ontwerp inderdaad.

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 20:29
door Olaf Analogue
RobertD schreef: vr 08 mar 2024, 18:50
Ik kon alleen een franse versie vinden, maar misschien heeft iemand hier de NL versie:
http://lechauffeurdecathodes.fr/srpp.pdf
Dat is niet het toestel op de foto's.
Wel ziet het toestel op de foto's er uit als een Elektuur model, echter heb ik inmiddels alle ooit uitgebrachte Elektuurs doorgespit, maar ik kom hem niet tegen.

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 21:03
door jarno78
Dank! Het heeft dus phono en twee line out en tape selector.

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 21:28
door beijert
Doet mij denken aan een Ypsilon.

Re: Wie weet wat ik heb?

Geplaatst: za 09 mar 2024, 7:28
door jarno78
Wederom dank. Heel leuk om te merken dat er zoveel kennis is.