Pagina 1 van 1
48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: za 24 feb 2024, 11:40
door MichaelB
Ooit gekocht voor een project, nooit wat mee gedaan.
Staat ook op Marktplaats.
Prijs hier is 2,50 per stuk (minimaal 4 per keer) of 90 euro voor alles.
Verzending kosten koper.
IMG_0112.jpeg
IMG_0113.jpeg
IMG_0114.jpeg
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: do 29 feb 2024, 10:25
door MichaelB
dropperdedrop: 80 euro
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: do 18 apr 2024, 22:26
door MichaelB
Wie maakt me los?
50 euro, dat is net iets meer dan 1 euro per stuk.

Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 7:05
door Walt
Die dingen zijn nieuw 12 euro per stuk, mega koopje alert!!!
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 8:40
door MichaelB
Tsja, maar aan de straatstenen niet te slijten…
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 9:09
door Walt
Voor hifi is dit minder geschikt, maar als lange zuilen prima in te zetten voor spraak versterking en vast ook wel muziek.
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 12:46
door beijert
MichaelB schreef: ↑vr 19 apr 2024, 8:40
Tsja, maar aan de straatstenen niet te slijten…
Nou, dan maak ik er wel een line array van. Heb ik iets mee te nemen naar een luisterdag.
Pb on the way
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 12:55
door Henkjan
beijert schreef: ↑vr 19 apr 2024, 12:46
Heb ik iets mee te nemen naar een luisterdag.

Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 13:02
door OWC
Walt schreef: ↑vr 19 apr 2024, 9:09
Voor hifi is dit minder geschikt, maar als lange zuilen prima in te zetten voor spraak versterking en vast ook wel muziek.
Ik denk dat het je serieus nog best zou verbazen.
Even zo globaal uit de losse pols;
Met 24 units per kant, krijg je al zo'n 27.6dB extra gain + nog het voordeel van een line array.
Dus een 0.25 - 0.5 Watt of minder per driver is al genoeg.
Als je dat allemaal even netjes EQ'ed kom je een heel eind dat denk ik best hifi te noemen is.
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 14:22
door ray5150
Het is Walter, he. het moet duur zijn anders kan het niet goed klinken.

Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 14:44
door Walt
Och nee, ik heb nog zitten twijfelen, dit is zeer veel waar voor je geld, maar net als ik die 10 stuks beyma 3” toen gekocht had, zou dit ook maar weer op de plank blijven staan.
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 15:11
door ray5150
Voor sommigen onder ons is dat een hobby op zich...
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 15:15
door Pjotr
Psies! Och, best aardig en aangenaam klinkend te krijgen. Maar hifi, of hoe je het noemen wilt? Nou nee. Daar heeft Walter wel een punt denk ik.
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 15:27
door MichaelB
OWC schreef: ↑vr 19 apr 2024, 13:02
Walt schreef: ↑vr 19 apr 2024, 9:09
Voor hifi is dit minder geschikt, maar als lange zuilen prima in te zetten voor spraak versterking en vast ook wel muziek.
Ik denk dat het je serieus nog best zou verbazen.
Even zo globaal uit de losse pols;
Met 24 units per kant, krijg je al zo'n 27.6dB extra gain + nog het voordeel van een line array.
Dus een 0.25 - 0.5 Watt of minder per driver is al genoeg.
Als je dat allemaal even netjes EQ'ed kom je een heel eind dat denk ik best hifi te noemen is.
Eens. Vervorming speelt dan ineens een verwaarloosbare rol en het kan HARD voordat je er ook maar iets van gaat merken.
EQ is wel een must, maar ook heb je daar zoveel headroom dat dat geen probleem zal zijn. 10-15dB corrigeren? Geen probleem.
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: vr 19 apr 2024, 15:27
door MichaelB
Deze zijn dus gereserveerd.
Re: 48x Visaton SC 5.9 ND
Geplaatst: di 23 apr 2024, 16:15
door MichaelB
En verkocht.