Pagina 1 van 1
Visaton W400S
Geplaatst: ma 12 feb 2024, 21:45
door beijert
Iemand bekend met een ontwerp met de W400S van Visaton?
Ik heb nog een set liggen maar twijfel of ie marktplaats op gaat of niet.

Re: Visaton W400S
Geplaatst: di 13 feb 2024, 0:22
door Henkjan
ik heb nog wel een oud boek van Visaton, kan later wel eens kijken
Re: Visaton W400S
Geplaatst: di 13 feb 2024, 8:11
door Shadow
De oude Atlas toch?
Re: Visaton W400S
Geplaatst: di 13 feb 2024, 10:20
door richard
Shadow schreef: ↑di 13 feb 2024, 8:11
Was wel een indrukwekkende luidspreker.
Re: Visaton W400S
Geplaatst: di 13 feb 2024, 12:58
door beijert
Shadow schreef: ↑di 13 feb 2024, 8:11
Zie ik alleen met de TIW, en de w400s ziet de behuizing liever nog groter dan dat

Re: Visaton W400S
Geplaatst: di 13 feb 2024, 12:59
door beijert
Henkjan schreef: ↑di 13 feb 2024, 0:22
ik heb nog wel een oud boek van Visaton, kan later wel eens kijken
Dank je, ik kom in het archief ook niet tegen. Geen verwijzing naar een project oid.
Anders is het leuk voor een open baffle. Maar hoeveel heb je daar van nodig

Re: Visaton W400S
Geplaatst: vr 16 feb 2024, 0:31
door Henkjan
Henkjan schreef: ↑di 13 feb 2024, 0:22
ik heb nog wel een oud boek van Visaton, kan later wel eens kijken
niet oud genoeg blijkbaar. in 2003 was die er niet (meer?). wel de TIW400 (Atlad, TL-Sub) en de BGS40 (=PA)
Re: Visaton W400S
Geplaatst: wo 21 feb 2024, 17:01
door audioruud
Het probleem bij deze woofer was het slappe frame. Daarom heeft Visaton deze snel weer uit de handel gehaald want bij het minste of geringste ging de woofer aanlopen. Ik had er ook ooit 2 op voorraad, die zijn teruggegaan naar Visaton. Het slappe doosje waar ze in geleverd werden hielp ook niet mee. Die W x00 S serie kwam ook uit China. De kleinere waren prima overigens.
Er was ooit ook nog een W400 NG, die had het probleem minder (misschien wel door iets dikker staal en een kleinere magneet)
Re: Visaton W400S
Geplaatst: wo 21 feb 2024, 20:03
door beijert
Goed om te weten, een beetje ondersteuning gaat dus geen luxe zijn

Re: Visaton W400S
Geplaatst: wo 21 feb 2024, 23:32
door richard
Daar krijgen we uiteindelijk allemaal mee te maken.