Pagina 1 van 1

Bottomed out?

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 16:53
door beijert
Ik neem aan dat deze een klap tegen de achterste poolplaat heeft gekregen? Hoe is dat mogelijk in de praktijk?

Ik ben met wat minder knappe woofers een isobaric subje aan het maken en wil natuurlijk niet dat mij dit ook overkomt. Het zal geen feestsub worden namelijk.

IMG_20240124_164241.jpg

Re: Bottomed out?

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 16:58
door ds23man
Dat heeft ie zeker. Gevalletje Xdamage.

Re: Bottomed out?

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 19:49
door richard
beijert schreef: wo 24 jan 2024, 16:53
Hoe is dat mogelijk in de praktijk?
Als de spreekspoel het magneetveld (bijna) heeft verlaten is er ook geen (nauwelijks) rem meer anders dan de Rms van spider en rolrand.

Re: Bottomed out?

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 19:55
door ds23man
Of een verkeerd afgestemde BR kast.

Re: Bottomed out?

Geplaatst: za 27 jan 2024, 21:00
door markbakk
Ja, er is iets te zeggen voor een goed subsonic filter. Zeker bij een basreflex. Of doe het goed en bouw een B6-afstemming met een aangepaste actieve hoogdoorlaat. Dan moet je flink je best doen om die poolplaat te halen.