J-Box meetsetje van de Chinees
Geplaatst: zo 31 dec 2023, 23:59
https://nl.aliexpress.com/item/10050055 ... NL%21%21AB
Enige weken geleden dit meetsetje uit China laten komen. Heeft even geduurd voor ik er wat mee kon doen, omdat ik eerst de Chinese handleiding moest vertalen en mijn Manderijn wat verschrompeld was.
Heb er dit WE wat mee zitten stoeien en wat SPL en Imp metinkjes gedaan. Ook getracht van wat speakertjes de T/S parameters te bepalen. Tevens met REW wat frd en zma files gebakkken.
Wat nog ontbreekt is het vertrouwen dat de uitkomsten van dit alles ook betrouwbaar zijn. Dat zal nog wel ff duren, voordat ik daar vertrouwen in heb.
In elk geval met het bijgeleverde meetmicrootje ( met kalibratiebestandje per mail ) mijn huidige OB setje weer eens gemeten en wat zitten stoeien met MiniDSP.
Zo'n oudjaarsavond kan het rondje van de volumeregelaar wat verder open. Da's leuk. Buiten knalt het toch voortdurend, dus dan maak het niveau minder uit.
Zp'n OB setje nodigt niet uit om met een klein 2-weg systeempje aan de gang te gaan, maar dat is toch wel wat ik als volgende stap ga doen. Een setje Mission 731 van een nieuw filter voorzien b.v., want wat er nu in zit is van een kwaliteit om van te huilen. Wel een redelijk rechte frequentiekarakteristiek, dat wel, maar het klinkt toch nergens naar. Voor enkele tientjes kan ik dat hopelijk naar een ander peil brengen... Ter lering ende....
En zo wil ik langzaam een en ander onder de knie krijgen..
Een mooi 2024 allemaal.
Enige weken geleden dit meetsetje uit China laten komen. Heeft even geduurd voor ik er wat mee kon doen, omdat ik eerst de Chinese handleiding moest vertalen en mijn Manderijn wat verschrompeld was.
Heb er dit WE wat mee zitten stoeien en wat SPL en Imp metinkjes gedaan. Ook getracht van wat speakertjes de T/S parameters te bepalen. Tevens met REW wat frd en zma files gebakkken.
Wat nog ontbreekt is het vertrouwen dat de uitkomsten van dit alles ook betrouwbaar zijn. Dat zal nog wel ff duren, voordat ik daar vertrouwen in heb.
In elk geval met het bijgeleverde meetmicrootje ( met kalibratiebestandje per mail ) mijn huidige OB setje weer eens gemeten en wat zitten stoeien met MiniDSP.
Zo'n oudjaarsavond kan het rondje van de volumeregelaar wat verder open. Da's leuk. Buiten knalt het toch voortdurend, dus dan maak het niveau minder uit.
Zp'n OB setje nodigt niet uit om met een klein 2-weg systeempje aan de gang te gaan, maar dat is toch wel wat ik als volgende stap ga doen. Een setje Mission 731 van een nieuw filter voorzien b.v., want wat er nu in zit is van een kwaliteit om van te huilen. Wel een redelijk rechte frequentiekarakteristiek, dat wel, maar het klinkt toch nergens naar. Voor enkele tientjes kan ik dat hopelijk naar een ander peil brengen... Ter lering ende....
En zo wil ik langzaam een en ander onder de knie krijgen..
Een mooi 2024 allemaal.