Pagina 1 van 1
MN3007 IC gevraagd
Geplaatst: ma 04 dec 2023, 9:23
door ray5150
Voor een toekomstig projectje ben ik op zoek naar een (gebruikte) MN3007.
Dit is een BBD ic, ook wel emmetjesgeheugen genoemd. in een DIP-8 behuizing, net als een opamp, zal ik maar zeggen.
Later zijn er ook moderne kopieën gemaakt, die zouden ook moeten kunnen.
Zie ook
https://www.electrosmash.com/mn3007-buc ... de-devices
Ze zijn wel te krijgen bij enkele speciaalzaken, maar worden hele forse bedragen voor gevraagd.
Wie weet heeft iemand nog eentje in een bakje liggen.
Re: MN3007 IC gevraagd
Geplaatst: ma 04 dec 2023, 10:33
door Leeuwarden
Vijftien euro teveel?
https://www.electronicparts-outlet.com/ ... n3007.html
Of is dit de verkeerde fabrikant of zelfs nep?
Re: MN3007 IC gevraagd
Geplaatst: ma 04 dec 2023, 10:47
door Olaf Analogue
Re: MN3007 IC gevraagd
Geplaatst: ma 04 dec 2023, 12:05
door ray5150
6.95 euro is een heel redelijke prijs. ik kwam bedragen tegen van 25 euro of meer.
Als ik geen gebruikte kan vinden bestel ik hem daar.
Re: MN3007 IC gevraagd
Geplaatst: ma 04 dec 2023, 12:08
door ray5150
Nee, is de goede fabrikant. Matsushita is het moederbedrijf van Panasonic.
Wel vreemd dat er Mitsumi bijstaat.
Ik ken die zaak verder niet, heb hem opgeslagen.

Re: MN3007 IC gevraagd
Geplaatst: ma 04 dec 2023, 12:21
door Pjotr
Weet je hoe oud dat ding wel niet is... dat is inmiddels antiquarisch. Ga je er me maken? Een Flanger?
Re: MN3007 IC gevraagd
Geplaatst: ma 04 dec 2023, 15:37
door ray5150
Productie zou gestopt zijn in 1985. er worden wel moderne kopieën gemaakt door Xvive en Coolaudio.
Jij mag nooit meer raden wat het gaat worden.

Re: MN3007 IC gevraagd
Geplaatst: ma 04 dec 2023, 16:36
door Pjotr
Die van 6,95 is een koopje. Zou ik maar doen. Een vergelijkbare TDA1022 van Plipsen doet rond de 25 zie ik.
Re: MN3007 IC gevraagd
Geplaatst: ma 04 dec 2023, 16:50
door ds23man
En dan gelijk ook die andere twee kopen, pensioenvoorziening.