Pagina 1 van 1

MN3007 IC gevraagd

Geplaatst: ma 04 dec 2023, 9:23
door ray5150
Voor een toekomstig projectje ben ik op zoek naar een (gebruikte) MN3007.
Dit is een BBD ic, ook wel emmetjesgeheugen genoemd. in een DIP-8 behuizing, net als een opamp, zal ik maar zeggen.
Later zijn er ook moderne kopieën gemaakt, die zouden ook moeten kunnen.
Panasonic MN3007.pdf
(163.6 KiB) 22 keer gedownload
Zie ook https://www.electrosmash.com/mn3007-buc ... de-devices

Ze zijn wel te krijgen bij enkele speciaalzaken, maar worden hele forse bedragen voor gevraagd.
Wie weet heeft iemand nog eentje in een bakje liggen.

Re: MN3007 IC gevraagd

Geplaatst: ma 04 dec 2023, 10:33
door Leeuwarden
Vijftien euro teveel?
https://www.electronicparts-outlet.com/ ... n3007.html
Of is dit de verkeerde fabrikant of zelfs nep?

Re: MN3007 IC gevraagd

Geplaatst: ma 04 dec 2023, 10:47
door Olaf Analogue
€ 6,95
3 stuks op voorraad in Duitsland

https://elw-elektronik.com/epages/d0dee ... ing=mn3007

Re: MN3007 IC gevraagd

Geplaatst: ma 04 dec 2023, 12:05
door ray5150
6.95 euro is een heel redelijke prijs. ik kwam bedragen tegen van 25 euro of meer.
Als ik geen gebruikte kan vinden bestel ik hem daar.

Re: MN3007 IC gevraagd

Geplaatst: ma 04 dec 2023, 12:08
door ray5150
Leeuwarden schreef: ma 04 dec 2023, 10:33
Vijftien euro teveel?
https://www.electronicparts-outlet.com/ ... n3007.html
Of is dit de verkeerde fabrikant of zelfs nep?
Nee, is de goede fabrikant. Matsushita is het moederbedrijf van Panasonic.
Wel vreemd dat er Mitsumi bijstaat.

Ik ken die zaak verder niet, heb hem opgeslagen. :goedzo:

Re: MN3007 IC gevraagd

Geplaatst: ma 04 dec 2023, 12:21
door Pjotr
Weet je hoe oud dat ding wel niet is... dat is inmiddels antiquarisch. Ga je er me maken? Een Flanger?

Re: MN3007 IC gevraagd

Geplaatst: ma 04 dec 2023, 15:37
door ray5150
Productie zou gestopt zijn in 1985. er worden wel moderne kopieën gemaakt door Xvive en Coolaudio.
Jij mag nooit meer raden wat het gaat worden. :mrgreen:

Re: MN3007 IC gevraagd

Geplaatst: ma 04 dec 2023, 16:36
door Pjotr
Die van 6,95 is een koopje. Zou ik maar doen. Een vergelijkbare TDA1022 van Plipsen doet rond de 25 zie ik.

Re: MN3007 IC gevraagd

Geplaatst: ma 04 dec 2023, 16:50
door ds23man
En dan gelijk ook die andere twee kopen, pensioenvoorziening.