Zelfbouw CNC voor mijn grotere planars en ribbons :)
Geplaatst: zo 19 nov 2023, 19:26
Hoi heren en dames
een bouwverslag van mijn nieuwe machine, bedoeld voor frezen van hout voor mijn luidsprekers ! en het plotten van voice coils voor mijn luidsprekers (lang verhaal) beetje overkill voor plotten maar ach (zelfs onhandig vanwege het gewicht)... had de lengte nodig voor het hout. werk bereik +- 180cm x 80-120cm nog niet echt over uit , ligt er aan wat in mijn schuur past.
En hier de eerste 2 video's van de build. ik moet eerlijk bekennen dat ik bouw en teken (in sketchup) terwijhl ik bouw... reden is dat ik dingen graag in mijn hand heb en er dan achter kom dat het wellicht toch niet werkt.
Video 1
DIY CNC BUILD PART 1 - Rebuild of a Chinese HGR20 Linear Carriage (reball) de vraag of de goedkope rail andere lagers moet krijgen of niet.
jep foutje. de lagers zijn origineel 3.98 en de vervangende 3.96, en die zijn nu vervangen voor 3.97mm grade 10 chrome.. meer over de lagers in video 3, de 3.96 zijn wel fijn om de rails uit te lijnen
Video 2
CNC BUILD PART 2 - aanpassen van de motor mounts
Video 3
CNC BUILD PART 3 - de linear rail vast maken, ik heb alleen een beetje een probleem ik heb geen referentie... dan maar het alu profiel.. niet het beste idee maar geen idee wat anders...
Video 4
CNC BUILD PART 4 - Rei Ontvangen JEEE, eens kijken of het wat is
SHORT 1 - magbase problemen
SHORT 2 - Fake HIWIN HGR20 vs FAKE THK HSR20 Lineair rail
verschillende nep rails/wagentjes een vs de ander
SHORT 3 - Eindelijk de rails op de Y as.... wat een geklooi
Video 5
CNC BUILD PART 5 - eind platen op de Y as, eerste test fit
er komen wellicht 100 videos meer.... wie zal het zeggen.
Groetjes Joppe Peelen
een bouwverslag van mijn nieuwe machine, bedoeld voor frezen van hout voor mijn luidsprekers ! en het plotten van voice coils voor mijn luidsprekers (lang verhaal) beetje overkill voor plotten maar ach (zelfs onhandig vanwege het gewicht)... had de lengte nodig voor het hout. werk bereik +- 180cm x 80-120cm nog niet echt over uit , ligt er aan wat in mijn schuur past.
En hier de eerste 2 video's van de build. ik moet eerlijk bekennen dat ik bouw en teken (in sketchup) terwijhl ik bouw... reden is dat ik dingen graag in mijn hand heb en er dan achter kom dat het wellicht toch niet werkt.
Video 1
DIY CNC BUILD PART 1 - Rebuild of a Chinese HGR20 Linear Carriage (reball) de vraag of de goedkope rail andere lagers moet krijgen of niet.
jep foutje. de lagers zijn origineel 3.98 en de vervangende 3.96, en die zijn nu vervangen voor 3.97mm grade 10 chrome.. meer over de lagers in video 3, de 3.96 zijn wel fijn om de rails uit te lijnen
Video 2
CNC BUILD PART 2 - aanpassen van de motor mounts
Video 3
CNC BUILD PART 3 - de linear rail vast maken, ik heb alleen een beetje een probleem ik heb geen referentie... dan maar het alu profiel.. niet het beste idee maar geen idee wat anders...
Video 4
CNC BUILD PART 4 - Rei Ontvangen JEEE, eens kijken of het wat is
SHORT 1 - magbase problemen
SHORT 2 - Fake HIWIN HGR20 vs FAKE THK HSR20 Lineair rail
verschillende nep rails/wagentjes een vs de ander
SHORT 3 - Eindelijk de rails op de Y as.... wat een geklooi
Video 5
CNC BUILD PART 5 - eind platen op de Y as, eerste test fit
er komen wellicht 100 videos meer.... wie zal het zeggen.
Groetjes Joppe Peelen