Steinway Lyngdorf S-15 Kloonish
Geplaatst: za 11 nov 2023, 16:43
Een vriend van me heeft een bescheiden TV hoek met een laag en breed TV meubel, waar hij ook graag muziek zou willen luisteren. Er is geen ruimte om naast het meubel speakers op staanders te zetten, dus er moet iets aan de muur, of op het TV meubel geplaatst worden.
Hij heeft bij mij regelmatig naar de combi van de Purifi en Bliesma drivers geluisterd en is daar erg over te spreken en vroeg me of ik iets voor hem kon maken wat lekker klinkt, weinig ruimte in neemt en eventueel later uit te breiden is met een sub indien nodig. Hij kwam zelf met wat voorbeelden van wat hij mooi vind, en de Steinway Lyngdorf Model S-15 sprong er gelijk uit.
Hoewel je er van alles van kan vinden op het gebied van volume van de kast, de niet afgeschuinde baffle etc etc, vind ik het ook wel een in het oog springend en strak ontwerp, en past goed in zijn interieur. Voor de beperkte ruimte die er is kan dit best goed gaan werken denk ik.
Vanmorgen even in FreeCAD zitten klooien en dit is wat er tot nu toe uit komt.
Ik ga hier nog een beetje aan pielen en over nadenken. En een keer een prototype hiervan maken en meten natuurlijk. Het zou leuk zijn om het er net zo sjiek uit te laten zien als de Lyngdorfs, maar dat is voor (veel) later zorg.
grt
Satefan
Hij heeft bij mij regelmatig naar de combi van de Purifi en Bliesma drivers geluisterd en is daar erg over te spreken en vroeg me of ik iets voor hem kon maken wat lekker klinkt, weinig ruimte in neemt en eventueel later uit te breiden is met een sub indien nodig. Hij kwam zelf met wat voorbeelden van wat hij mooi vind, en de Steinway Lyngdorf Model S-15 sprong er gelijk uit.
Hoewel je er van alles van kan vinden op het gebied van volume van de kast, de niet afgeschuinde baffle etc etc, vind ik het ook wel een in het oog springend en strak ontwerp, en past goed in zijn interieur. Voor de beperkte ruimte die er is kan dit best goed gaan werken denk ik.
Vanmorgen even in FreeCAD zitten klooien en dit is wat er tot nu toe uit komt.
Ik ga hier nog een beetje aan pielen en over nadenken. En een keer een prototype hiervan maken en meten natuurlijk. Het zou leuk zijn om het er net zo sjiek uit te laten zien als de Lyngdorfs, maar dat is voor (veel) later zorg.
grt
Satefan