ETF 2023
Geplaatst: di 07 nov 2023, 11:46
Goedemorgen allemaal,
we zijn weer een jaartje verder dus de volgende editie van ETF (European Triode Festival) staat weer voor de deur.
ETF'23 is voor het 2e jaar weer in Nederland (van de cyclus van 3 jaar)(zie voor uitleg het draadje ETF 2022).
Morgen begint deze gezellige audio-chaos maar de voorbereidingen zijn natuurlijk al tijden bezig.
Ons groepje gaat proberen 2 verschillende sets samen te stellen met dezelfde ideeën maar totaal anders in uitvoering.
De overeenkomsten: field coil drivers, actieve filtering (analoog !; geen DSP), buizenbakken.
Gezamenlijk leveren we van alles; de huidige sets worden goed leeggeroofd.
Ik lever: voorversterker, cd-loopwerk, 3 verschillende eindversterkers, actieve crossover, fieldcoil drivers, bekastingen.
Aangezien die fieldcoil drivers al een electromagneet hebben van 10 ~15 kilo zijn vooral de woofers niet te tillen in de bekastingen zelf. Dus: demontage. De woofers gebruiken we nog even en de drivers zijn al verkocht. De bekastingen (bijna 50 kilo; 4 cm multiplex) gaan we nog gebruiken voor een probeersel want een driver-fabrikant neemt een prototype-woofer mee die we aan de tand mogen voelen. Typisch ETF.
Daarna heb ik geen doel meer voor dit stuk houtwerk. Dus als iemand nog na die weekend 2 serieus uitgevoerde 15" open baffles zoekt (maar je kan de achterzijde ook sluiten) dan doe je maar een leuk bier-aanbod....
Geldt ook voor de 10" kasten (witte kasten op de foto) waar de 10"bad/mid-drivers nog in zitten. Ik stap over op een andere kastvorm en dit houtwerk is dus ter beschikking voor ?? (bier-aanbod....)
Het is al een aardige verhuizing:.
Past best strak in de huurbus: En zo komen de volgende dagen audiooten uit Nederland - Denemarken - Noorwegen - Zweden - Duitsland - Frankrijk - Zwitserland - België - Amerika - Luxemburg - Griekenland - Polen - Rusland - Italië - Portugal bij elkaar voor een 4 daags zelfbouw audio-event.
Ik zal fotootjes & tekst plaatsen.
(en hoor graag of er nog interesse is in de 10" & 15" kasten)
Met muzikale groet,
Reinout
we zijn weer een jaartje verder dus de volgende editie van ETF (European Triode Festival) staat weer voor de deur.
ETF'23 is voor het 2e jaar weer in Nederland (van de cyclus van 3 jaar)(zie voor uitleg het draadje ETF 2022).
Morgen begint deze gezellige audio-chaos maar de voorbereidingen zijn natuurlijk al tijden bezig.
Ons groepje gaat proberen 2 verschillende sets samen te stellen met dezelfde ideeën maar totaal anders in uitvoering.
De overeenkomsten: field coil drivers, actieve filtering (analoog !; geen DSP), buizenbakken.
Gezamenlijk leveren we van alles; de huidige sets worden goed leeggeroofd.
Ik lever: voorversterker, cd-loopwerk, 3 verschillende eindversterkers, actieve crossover, fieldcoil drivers, bekastingen.
Aangezien die fieldcoil drivers al een electromagneet hebben van 10 ~15 kilo zijn vooral de woofers niet te tillen in de bekastingen zelf. Dus: demontage. De woofers gebruiken we nog even en de drivers zijn al verkocht. De bekastingen (bijna 50 kilo; 4 cm multiplex) gaan we nog gebruiken voor een probeersel want een driver-fabrikant neemt een prototype-woofer mee die we aan de tand mogen voelen. Typisch ETF.
Daarna heb ik geen doel meer voor dit stuk houtwerk. Dus als iemand nog na die weekend 2 serieus uitgevoerde 15" open baffles zoekt (maar je kan de achterzijde ook sluiten) dan doe je maar een leuk bier-aanbod....
Geldt ook voor de 10" kasten (witte kasten op de foto) waar de 10"bad/mid-drivers nog in zitten. Ik stap over op een andere kastvorm en dit houtwerk is dus ter beschikking voor ?? (bier-aanbod....)
Het is al een aardige verhuizing:.
Past best strak in de huurbus: En zo komen de volgende dagen audiooten uit Nederland - Denemarken - Noorwegen - Zweden - Duitsland - Frankrijk - Zwitserland - België - Amerika - Luxemburg - Griekenland - Polen - Rusland - Italië - Portugal bij elkaar voor een 4 daags zelfbouw audio-event.
Ik zal fotootjes & tekst plaatsen.
(en hoor graag of er nog interesse is in de 10" & 15" kasten)
Met muzikale groet,
Reinout