Scratch in combinatie met preamp...maar hoe?
Geplaatst: wo 01 nov 2023, 18:30
Oké, ik wil dus een Scratch gaan nabouwen van TriodeDick. Nu heb ik alleen ook een preamp nodig. Althans: een bronkeuzeschakelaar en een volumeregeling. Dat wil ik in hetzelfde kastje combineren. Alleen wat is dan wijsheid? Ik kan dat laatste volledig passief uitvoeren zoals dit:
Probleem is dan alleen misschien dat de impedantie misschien te hoog is. Alternatief is een extra buisje zoals bv de universal 4S preamp:
https://diyaudioprojects.com/Tubes/Univ ... amplifier/
Dan wordt het zoiets
Daarmee ben ik dan alleen bang dat ik het mooi uitgedokterde ontwerp van TriodeDick vernachel....
Wat is wijsheid?
Probleem is dan alleen misschien dat de impedantie misschien te hoog is. Alternatief is een extra buisje zoals bv de universal 4S preamp:
https://diyaudioprojects.com/Tubes/Univ ... amplifier/
Dan wordt het zoiets
Daarmee ben ik dan alleen bang dat ik het mooi uitgedokterde ontwerp van TriodeDick vernachel....
Wat is wijsheid?