Pagina 1 van 1

Sony TA-70

Geplaatst: do 10 aug 2023, 12:48
door snoef3
VERKOCHT
Ik heb een Sony TA-70 Integrated Amplifier te koop. Vintage 1972-1978 meen ik gelezen te hebben. Een heel leuk versterkertje. Het ledlapmpje bij aan/uit doet het niet. Verder OK. Geen krakende potmeters. Bijpassende tuner zag ik op marktplaats staan.
Ik denk dat €60 euro een redelijke prijs is.

Sony TA-70

Geplaatst: do 10 aug 2023, 16:44
door ds23man
Gezien het bouwjaar zal het wel een gloeilampje zijn.

Re: Sony TA-70

Geplaatst: vr 11 aug 2023, 16:07
door snoef3
https://i.ytimg.com/vi/8KYEDXT0nrU/maxresdefault.jpg een plaatje net brandend ledje. Ik heb hem niet open gehad maar dit lijkt me echt een ledje.

Re: Sony TA-70

Geplaatst: vr 11 aug 2023, 16:15
door ds23man
Niet om een hele polemiek op te starten, maar de Led was pas in 1962 uitgevonden en waren decennia reteduur. Daarom lijkt het mij heel sterk dat Sony dat in een super low budget versterkertje toepaste.

Re: Sony TA-70

Geplaatst: vr 11 aug 2023, 16:32
door ray5150
Het kan zijn dat het lampje ooit eens vervangen is door een LED.

Re: Sony TA-70

Geplaatst: vr 11 aug 2023, 16:49
door ds23man
Dat zou kunnen, maar dan is het niet origineel.

Sterker nog: gloeilampje met zelfs een eigen wikkeling:
Knipsel.PNG

Re: Sony TA-70

Geplaatst: vr 11 aug 2023, 16:53
door pappaleo
....niet origineel.......en snel defect.

Re: Sony TA-70

Geplaatst: vr 11 aug 2023, 17:27
door ds23man
Dat viel wel mee, die lampjes draaiden op zware onderspanning.

Re: Sony TA-70

Geplaatst: vr 11 aug 2023, 18:08
door snoef3
Ik heb het even opengemaakt. Het is een stevig gebouwde amp. Zie hier de led.
Overigens heb ik ook nog een pdf met volledig 'werkplaatshandboek', zeg maar, gevonden. Kom daar eens om tegenwoordig!
Overigens staat in het 'werkplaats handboek' UK model met din ingang. die heb ik niet. Ik heb ongetwijfeld een US model met op de plek van de din een dubbele AC outlet om tuner of iets anders op aan te sluiten, voor smalle platte usa stekkers.
ea757238-005b-47f3-ad30-586d10a2837b.jpg
_sony_ta-70.pdf

Re: Sony TA-70

Geplaatst: vr 11 aug 2023, 18:37
door ds23man
De servicemanual had ik al binnen 2 tellen boven water. Maar het blijft gewoon een gloeilampje:
Knipsel.PNG

Re: Sony TA-70

Geplaatst: vr 11 aug 2023, 18:42
door snoef3
ok, een heel klein lampje dan. daar ben ik te veel leek voor.

en nu iemand die 'm wil kopen! :D

Re: Sony TA-70

Geplaatst: vr 11 aug 2023, 23:27
door Olaf Analogue
Een lief klein draadlampje zit er in. In het front zit een groen lensje waar het licht door heen schijnt
Het lensje kun je nu goed zien nu dat je hem uit elkaar hebt

shopping.jpeg