Pagina 1 van 1

Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: di 28 mar 2023, 9:06
door knuisje
Ik was op zoek naar een setje luidsprekers voor mijn werkkamer. Vanwege de velen lovende reacties op de Paaskuikens van pappaleo en omdat het bijna weer Pasen is heb ik deze speakers gebouwd. Het woofertje is zoals bekend niet meer nieuw te koop dus ik heb een setje Missions M30 op marktplaats gekocht en op de terugweg van de luisterdag in Hengelo opgepikt.

Ik heb van Leo de ontwerptekening en allerlei aanwijzingen en tips gekregen, hij heeft zelfs de frontjes voor mij gefreesd. :goedzo: :goedzo:

Ze zijn gereed en staan nu te spelen. En ik moet zeggen dat ze prachtig klinken. En verfijnde vloeiende en realistische weergave die je echt niet zou verwachten op basis van de relatief goedkope onderdelen. Een uitstekend ontwerp dus van Leo. :goeie:

Ik heb tijdens de bouw wat foto's gemaakt, bij deze.

DSC01377-klein.jpg
Het begint uiteraard met plankjes zagen en lijmen
DSC01383-klein.jpg
Beetje formaat vogelhuisje
DSC01385-klein.jpg
Het begint al ergens op te lijken
DSC01398-klein.jpg
Filterprintjes tekenen en laten maken bij de chinees bleek goedkoper dan zelf iets fabriceren
DSC01406-klein.jpg
Bamboe fineer behandeld met Osmo hardwax en helemaal gereed

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: di 28 mar 2023, 10:03
door hannesie
Daar zou ik ook wel tegenaan kunnen kijken, zeker als/op de werkplek, alhoewel als pensionado?... :D

Maar echt mooi. :kwijl: :kwijl:

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: di 28 mar 2023, 10:33
door pappaleo
Mooi ! :goedzo:

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: di 28 mar 2023, 10:41
door VintageHarry
Die zien er erg goed uit! =D>

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: di 28 mar 2023, 10:48
door Pjotr
Nejes =D>

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: di 28 mar 2023, 10:51
door douwebakker
Mooi gemaakt hoor! Heb je ook nog een foto van de achterkant?

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: di 28 mar 2023, 11:22
door knuisje
Bedankt voor de complimenten. :D

Een fotootje van de achterkant dan nog.

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: di 28 mar 2023, 11:43
door ray5150
Keurig netjes zo. leuke keuze ook dat bamboe fineer.

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: di 28 mar 2023, 12:48
door Kappa7
Netjes gemaakt :goedzo:

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: za 16 mar 2024, 15:51
door TTS
Filterprintjes tekenen en laten maken bij de chinees bleek goedkoper dan zelf iets fabriceren
Ehm, daar zou ik wel meer van willen weten...

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: zo 17 mar 2024, 1:24
door ray5150
Dat kan bij bedrijven zoals https://jlcpcb.com/
5 of 10 stuks voor een paar euro, ex btw.
Helaas zijn de transportkosten wel minimaal een euro of 15...

Je zou knuisje een pb kunnen sturen met de vraag of hij nog een paar over heeft, en ze aan jou kwijt wil.

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: zo 17 mar 2024, 1:52
door TTS
Ja, had vanmiddag al een pb gestuurd met een verzoek om meer info.

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: zo 17 mar 2024, 11:20
door OWC
ray5150 schreef: zo 17 mar 2024, 1:24
Dat kan bij bedrijven zoals https://jlcpcb.com/
5 of 10 stuks voor een paar euro, ex btw.
Helaas zijn de transportkosten wel minimaal een euro of 15...

Je zou knuisje een pb kunnen sturen met de vraag of hij nog een paar over heeft, en ze aan jou kwijt wil.
Nee dat valt wel mee, het is eerder 15 euro incl shipping.

Daar kun je zelf niet voor lopen prutsen

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: zo 17 mar 2024, 12:07
door ray5150
Ik ging even uit van mijn eigen ervaring, en de facturen van de afgelopen jaren van jlcpcb.

Re: Nog een setje Paaskuikens

Geplaatst: zo 17 mar 2024, 13:13
door OWC
Dat geloof ik.

De kosten voor een first time user zijn alleen heel laag