Pagina 1 van 1

Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 1:12
door victoire22
Bedankt voor jullie expertise en adviezen alvast. (was helemaal niet kapot)

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 10:15
door toetertje
Is die 8546 niet nog die versie met die gele conus?

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 10:34
door Marp
Dat ligt eraan welke:
18W/8546-00: gele kevlar conus
18W/8546-01: zwarte kevlar conus
18W/8546-02: zwarte (kevlar?) conus en faseplug

In alle gevallen zou ik reparatie zeker overwegen, maar geen 400,- besteden aan vervanging. Van de andere kant: iets vergelijkbaars heb je niet voor dat geld, als de S30 net zo presteert als de wat grotere Studio modellen van AOS.

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 10:50
door Marp
Heb je jezelf er overigens van vergewist dat niet alleen een ophangrand of stofkap een beetje is losgekomen? Dat geeft ook bijgeluiden. Of had je duidelijk de indruk dat de spider en/of rolrand was uitgezakt? In dat geval bestaat de kans dat de spoel weer vrijloopt als je de unit 180 graden draait, waarna hij mogelijk nog jaren meegaat.

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 10:55
door victoire22
Maar is de 8545 uitwisselbaar met de originele 8546?

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 11:00
door victoire22
Dit is een hele goeie idd. Dit heeft een maat van mij ooit gehad met zijn tanoys. Die moet hij idd om de 4-5 jaar een 180 graden draaien. Ik ga het vanavond gelijk uitproberen alleen moet ik dan mijn leads verlengen. Die hebben nu niet genoeg lengte.

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 11:10
door toetertje
Ik vind die oudere 3 weg systemen van scan speak ook nog steeds erg fijn om naar te luisteren.
Heb zelf ook nog 2 van die sets. De 8546 met de gele conus heb ik nog wel liggen.

Je tweeters zijn denk ik aan nieuwe ferrofluid toe. Dat is wel te doen.
En anders zijn er ook wel nieuwe domes te koop, dan hoef je geen nieuwe tweeter.

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 11:39
door victoire22
Is dat alleen de voorkant ofzo?

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 11:49
door toetertje
Ferrofluid kun je eventueel zelf vervangen, als je een beetje handig bent.
Mocht er echt iets met de spoel zijn, dan is er een reparatie dome beschikbaar. Maar, dit verwacht ik niet.

Over de woofers, mag je mij even een prive berichtje sturen. :wink:

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 13:46
door timpert
Ferrofluid vervangen is heel eenvoudig bij deze tweeters. De dome is zelfcentrerend en zit op een plastic basisplaatje met de aansluitingen wat je als geheel kan verwijderen. Je hoeft geen lijmranden los te maken of zoiets. Zolang je de dome en de spreekspoel niet indeukt kan er verder niks verkeerd gaan.

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 15:26
door victoire22
Probleem opgelost de zaak omgedraaid.

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 16:55
door victoire22
..

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 22:06
door Ouwebok
Wauw: twee reuze-spoelen op de vloer!

Zonder gekheid een vraagje voor de experts hier; heeft het oprollen van luidprekerkabels op de getoonde manier een invloed?

Re: Scan Speak 18W8546 kapot help!

Geplaatst: ma 13 feb 2023, 23:18
door victoire22
idd