Pagina 1 van 1
Opaberts platenspeler en preamp
Geplaatst: ma 19 dec 2022, 22:04
door OpaBert
Morgen platen speler halen Peet geen lenco l75 maar de Philips 22GA312 met een goede kap en naald gpa400 element
De langspeelplaat welke ik heb is van Dire Straits you and your frends
Dat is toepasselijk Toch ?

Is niet doorgegaan Wasmachine stuk As krom lager stuk en schokbrekers slecht
Je mag er geen tegels in wassen
Re: Phono dude
Geplaatst: ma 19 dec 2022, 22:29
door Henkjan
mooie vangst Bert.
en dan gewoon "even" bij Demo langs

Re: Phono dude
Geplaatst: di 20 dec 2022, 1:54
door democles
Ja mooie vangst Bert

(dacht dat je niks had met platen spelers)
Kom net terug van mijn DJ maat,moet nog even wachten en dan gaat de boel aan de Technics SL1200 MK4.
Re: Phono dude
Geplaatst: di 20 dec 2022, 9:01
door OpaBert
Ik was in 2014 op de luisterdag in Hengelo was dat meen ik Met de lift naar boven en in een van de zaaltjes stond iets te draaien met een phonedude toen ik dat vroeg En dat klonk heel erg mooi
Ook zag ik daar een man zijn nieuwe kast liet zien voor een versterker Helemaal uit aluminium gefreesd
Ik denk dat het Triode Dick was
Re: Phono dude
Geplaatst: di 20 dec 2022, 10:03
door Barry2001
In 2014 was Dick er wel bij, heb je goed onthouden Bert, deze foto is van die dag:
Dacht niet dat íe helemaal uit aluminium gefreesd is, weet ik niet helemaal zeker.
De Phonodude van George was er ook die dag

:
Sorry Demo voor de OT.
Re: Phono dude
Geplaatst: di 20 dec 2022, 10:57
door OpaBert
Het was een rechthoekige kast maar op de hoeken zeg 25 mm dikke rondingen ik heb die kasten nadien wel meer gezien Zal eens bij Alie kijken
Ja gevonden
Die liet iemand daar zien Hij was er erg blij mee
Ik kon geen mens daar Toen ik beneden koffie ging drinken was daar een jonge vrouw die ook aan mijn tafel kwam zitten met alle kleuren haar Wat gekletst over audio was erg leuk

Dus dat was van George die phonedude Klonk prima iig

Re: Phono dude
Geplaatst: di 20 dec 2022, 21:52
door Kappa7
Leuk om die foto weer eens te zien.
Re: Phono dude
Geplaatst: di 20 dec 2022, 21:55
door OpaBert
Kappa7 schreef: ↑di 20 dec 2022, 21:52
Leuk om die foto weer eens te zien.
Ja dat was van jou Het viel mij Echt op hoe goed dat klonk en me voor genomen dat ook te bouwen
Maar er zat dacht ik wel een transistor versterker bij !
Gefeliciteerd hoor

Re: Phono dude
Geplaatst: di 20 dec 2022, 22:08
door Pjotr
Audiophonics heeft w.d.b. ook leuke kasten. Ik begrijp dat je de Phono Dude nu ook gaat bouwen Bert? Echt een project voor jou! En nee daar hoort niks aan transistors bij! Buizentechniek in optima forma!
Re: Phono dude
Geplaatst: do 29 dec 2022, 12:54
door OpaBert
Ik ben stuk die Lenco ook die ik gekocht had
Maar Dick HiFi in Breda had een draaitafel welke mijn keuze was in 1970-1980 ik weet niet zeker meer welk Ik had begin oud te worden
Maar Ik heb met die Lenco in de regen naar zijn adres lopen zoeken aangebeld om in het portiek te komen en gebeld bij de deuwaar ik dacht dat het was
Doet een knulletje van 20 open zo,n studie bol Was op en door en door nat lenco op mn buik Geen Dick HiFi daarHad zijn tel nummer niet bij me Vergeten
Ik de smoor erin en terug naar huis gereden
Op mp die man een berichtje gestuurd en gebeld thuis met hem ach was gezellig maar wel plat
Dick zei misschien kunnen we samen eens wat jij met buizen versterkers en kwam op de koffie
Met een verrassing Demo die draaitafel
https://www.vinylengine.com/turntable_r ... del=GA+312
Re: Phono dude
Geplaatst: do 29 dec 2022, 12:55
door OpaBert
Ik ben stuk die Lenco ook die ik gekocht had
Maar Dick HiFi in Breda had een draaitafel welke mijn keuze was in 1970-1980 ik weet niet zeker meer welk Ik had begin oud te worden
Maar Ik heb met die Lenco in de regen naar zijn adres lopen zoeken aangebeld om in het portiek te komen en gebeld bij de deuwaar ik dacht dat het was
Doet een knulletje van 20 open zo,n studie bol Was op en door en door nat lenco op mn buik Geen Dick HiFi daarHad zijn tel nummer niet bij me Vergeten
Ik de smoor erin en terug naar huis gereden
Op mp die man een berichtje gestuurd en gebeld thuis met hem ach was gezellig maar wel plat
Dick zei misschien kunnen we samen eens wat jij met buizen versterkers en kwam op de koffie
Met een verrassing Demo die draaitafel
https://www.vinylengine.com/turntable_r ... del=GA+312
Betaal hem maar als je geld heb
Ik had een dubbele lp besteld vorige week en kwam aan doos kletsnat hoek gevouwen maar erger Hoek hoes omgevouwen
Terug gestuurd
Geld terug
Nou heb ik een platen speler Jij een phonedude geen elpee en nog geen preamp
Re: Phono dude
Geplaatst: do 29 dec 2022, 18:50
door OpaBert
Die Philips hier is nagezien , En ja spul is uit 70 er jaren De lenco l75 die ik ingeruild heb had ik voor 90€ op MP gekocht kap was gescheurd maar de rest was helemaal gaar
Rubber tussenwiel verhard en paar platte kantjes onderkant plateau schoongemaakt hielp niks motor maakte ook een hoop gebrom
Daar was de lol meteen af Peet
Een opgeknapte lenco 75 met kap Zonder Element Standaard een Shure element 245€ Met Element 350-400€
Een opgeknapte Philips 22GA312 145€ met mooie kap gpa400 met naald 145€
Wasmachine stuk die was nog duurder 650€ Die gaat voor en de platenspeler op een laag pitje gezet
Re: Phono dude
Geplaatst: vr 30 dec 2022, 22:24
door OpaBert
Peet heb jij deze trafo er in zitten ?
Kan het type nr bij jou net niet lezen

Zijn beide 220 Volt trafoo,s geen 230 Dus wel wat aan doen met een weerstand of zo
Re: Phono dude
Geplaatst: vr 30 dec 2022, 23:14
door democles
Ja Bert, de laatste kan wel,maar heb je niet nog genoeg om af te maken voordat je aan iets anders begint?
Hier aan beginnen geeft alleen maar meer verwarring,als het andere nog niet af is .

Re: Phono dude
Geplaatst: vr 30 dec 2022, 23:21
door OpaBert
democles schreef: ↑vr 30 dec 2022, 23:14
Ja Bert, de laatste kan wel,maar heb je niet nog genoeg om af te maken voordat je aan iets

anders begint?
Hier aan beginnen geeft alleen maar meer verwarring,als het andere nog niet af is .
Ja helemaal gelijk maar mag toch wel dromen
Ik heb er eigenlijk 2 ringkern trafootjes voor Peet
Die ik heb ik op MP gekocht, moet dat eigenlijk van mijn computers verwijderen
Ik moet ontspullen zegt de familie , De garage staat nog niet eens vol

Re: Phono dude
Geplaatst: vr 30 dec 2022, 23:39
door democles
Dromen zijn bedrog,Bert
Maak eerst wat af,of kap bewust ergens mee, dan kunnen dromen misschien werkelijkheid worden.
Keuzes....................
En de Garage is zo vol als de inhoud is,niet doen, dat ontneemt je de ruimte om te leven.
Re: Phono dude
Geplaatst: za 31 dec 2022, 9:50
door OpaBert
Kan nu ook wat meer hobby doen
Mijn groorste klus 2022 Huis is zo goed als klaar
De hal moet nog gedaan worden en trap gat hier en daar nog een likje verf
Maar de grootste druk is er af Peet
Groetjes en alvast allerbeste 2023