Pagina 1 van 1

Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: vr 16 dec 2022, 15:16
door fwijten
Hallo,

In een ver verleden heb ik ooit een crescendo versterker uit de electuur gebouwd. Met vertraagde inschakeling voor de spanningspiek.
Vanwege hevige oscillatie op 1 kanaal heb ik deze niet zo heel lang gebruikt. Ik ben er destijds niet achter gekomen hoe dit op te lossen. Al lees ik nu op dit forum dat dit een bekend probleem is :?
Nu wil ik deze wegdoen, maar het is natuurlijk zonde omdat hier best wel dure componenten in zitten zoals de mosfets en rinkerntrafo’s.

Ik hoef er niets voor te hebben, al sla ik een fles wijn niet af :)
vanwege het gewicht is deze alleen af te halen. Ergens tussen Uden en Grave (Noord Brabant).

Groet,

FrankW
20221210_160354.jpg

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: vr 16 dec 2022, 16:43
door ray5150
Voor de liefhebber die ermee aan de slag gaat,
hier een website van een naamgenoot van mij die een aantal maatregelen heeft uitgevoerd om de oscillaties te verminderen.

http://www.raylectronics.nl/crescendo.html

Geplaatst: vr 16 dec 2022, 17:16
door douwebakker
spijtig dat je niet in mijn buurt woont, want ik had ,m graag van je overgenomen.
Douwe

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: za 17 dec 2022, 9:12
door SARK
@Douwe doe anders een oproep in het topic "Hulp bij aankoop op Marktplaats - afhalen bij of info over verkoper" viewtopic.php?t=25006
Misschien dat je het ZBA-treintje kan laten werken.

Re:

Geplaatst: za 17 dec 2022, 9:50
door FR_Aad
douwebakker schreef: vr 16 dec 2022, 17:16
spijtig dat je niet in mijn buurt woont …..
Je kan het ook omdraaien :lol:

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: za 17 dec 2022, 11:53
door ray5150
Post.nl verstuurd binnen Nederland tot 30 kg voor een euro of 15 ongeveer.
Een flinke verhuisdoos, wat verfrommelde kranten, en rolletje grijze tape, en opsturen maar.

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: za 17 dec 2022, 12:29
door FR_Aad
Gewoon in een auto stappen en halen dat ding.
Maak er een paar uurtjes uit van en zie hoe mooi Nederland is en ontmoet aardige mensen.

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: za 17 dec 2022, 12:39
door fwijten
Zeker, Brabant is zooooo mooi :)

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: za 17 dec 2022, 14:31
door jvenema
Wil hem best ophalen en aan de scope hangen en wat mods doorvoeren tegen de oscillaties, leuk projectje zit toch in Brabant

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: za 17 dec 2022, 15:00
door fwijten
jvenema schreef: za 17 dec 2022, 14:31
Wil hem best ophalen en aan de scope hangen en wat mods doorvoeren tegen de oscillaties, leuk projectje zit toch in Brabant
dank je, maar ik ga hem toch niet meer gebruiken. Ik hoop er iemand anders blij mee te maken..

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: za 17 dec 2022, 15:24
door jvenema
Als het goed functioneert is het een mooie versterker, ik heb vroeger twee mono blokken gehad, die hadden geen last van de oscillatie misschien ook omdat ik ze op een lagere spanning had werken. Ik had toen goedkoop twee trafo’s van een quad 405 bemachtigd.
Op de een of andere manier zijn ze toen weggegaan en dat zijn van die dingen waar je achteraf spijt van hebt.

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: do 19 jan 2023, 15:27
door jeroens
Interesse. Pb lukt niet..

Inmiddels wel, maar geen reactie?

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Geplaatst: ma 06 feb 2023, 8:36
door Vincent1960
ray5150 schreef: vr 16 dec 2022, 16:43
Voor de liefhebber die ermee aan de slag gaat,
hier een website van een naamgenoot van mij die een aantal maatregelen heeft uitgevoerd om de oscillaties te verminderen.

http://www.raylectronics.nl/crescendo.html
Ik hou mij aanbevolen, kan de versterker zo ophalen
Mvg
Vincent