Polk ES10 bouwkwaliteit
Geplaatst: wo 12 okt 2022, 14:42
Leek me leuk om dit eens van binnen te zien en vandaag binnengekregen, dus de schroevendraaier er in 
Het zijn surrounds en gaan 2 Cantons vervangen. Voor de Atmos hoogtekanalen gebruik ik nog wel 2 Canton's daar kan helaas niets anders vanwege ruimtegebrek.
Het kastje is ZEER stevig. Zelfs van binnen met een brace en klinkt alsof je tegen een blok beton tikt.
Nieuwe set gekocht voor 150 euro. Daar kan IK echt niet zo'n afwerking (en met deze onderdelen) voor bouwen.
Foto's!
Het kunstofdeel van het front zit mooi ingefreesd en heeft schuim rond de randen zodat het goed ingeklemd zit (+ de 4 imbusschroeven moeten los)
Flinke magneet voor het woofertje en geventileerde spreekspoel.
Het filter:
Ik tel 5 condensatoren, waarvan 2 MKT? de gele en 3 normale.
1 luchtkernspoeltje en 1 ferrietkern. 3 weerstanden.
Reflexpoortje van binnen netjes met een flare.
Ben ik vergeten een foto van de tweeter te maken...
Ik zal eerdaags een meting doen. Ben benieuwd hoe die er uit ziet.
Het zijn surrounds en gaan 2 Cantons vervangen. Voor de Atmos hoogtekanalen gebruik ik nog wel 2 Canton's daar kan helaas niets anders vanwege ruimtegebrek.
Het kastje is ZEER stevig. Zelfs van binnen met een brace en klinkt alsof je tegen een blok beton tikt.
Nieuwe set gekocht voor 150 euro. Daar kan IK echt niet zo'n afwerking (en met deze onderdelen) voor bouwen.
Foto's!
Het kunstofdeel van het front zit mooi ingefreesd en heeft schuim rond de randen zodat het goed ingeklemd zit (+ de 4 imbusschroeven moeten los)
Flinke magneet voor het woofertje en geventileerde spreekspoel.
Het filter:
Ik tel 5 condensatoren, waarvan 2 MKT? de gele en 3 normale.
1 luchtkernspoeltje en 1 ferrietkern. 3 weerstanden.
Reflexpoortje van binnen netjes met een flare.
Ben ik vergeten een foto van de tweeter te maken...
Ik zal eerdaags een meting doen. Ben benieuwd hoe die er uit ziet.