Open baffle v2
Geplaatst: wo 08 jun 2022, 16:12
Een aantal jaar geleden heb ik eens een open baffle gemaakt met 2x 15 inch woofers uit de car audio (Caliber CWF-15), en 1 Macrom 8 inch coax per kant.
Vorig jaar heb ik geprobeerd om ze uit massief eiken te maken, maar dat ging niet helemaal zoals gepland.
Sinds dit weekend heb ik ze opnieuw gemaakt uit mulitplex, met nog dezelfde woofers, en met de Lii Audio F8 voor het mid en hoog.
Eerste indruk is goed, maar ik ben nog bezig met alles een beetje afstellen via een dsp.
De achterkant wil ik nog veranderen. Daar staat nu een frame gemaakt van een kastdeur
Waarschijnlijk gaat dit met alu profielen gebeuren, maar ik sta open voor andere ideeën.
Het hout zelf ga ik waarschijnlijk bekleden met een goede kwaliteit kunstleer. Ik weet nog niet of ik ze 1 kleur maak, of bijvoorbeeld zwart bij de woofer, en bruin bij de breedbander.
Als iemand wil luisteren / helpen afstellen, dat kan in Doetinchem.
Vorig jaar heb ik geprobeerd om ze uit massief eiken te maken, maar dat ging niet helemaal zoals gepland.
Sinds dit weekend heb ik ze opnieuw gemaakt uit mulitplex, met nog dezelfde woofers, en met de Lii Audio F8 voor het mid en hoog.
Eerste indruk is goed, maar ik ben nog bezig met alles een beetje afstellen via een dsp.
De achterkant wil ik nog veranderen. Daar staat nu een frame gemaakt van een kastdeur
Waarschijnlijk gaat dit met alu profielen gebeuren, maar ik sta open voor andere ideeën.
Het hout zelf ga ik waarschijnlijk bekleden met een goede kwaliteit kunstleer. Ik weet nog niet of ik ze 1 kleur maak, of bijvoorbeeld zwart bij de woofer, en bruin bij de breedbander.
Als iemand wil luisteren / helpen afstellen, dat kan in Doetinchem.